ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ghachaghkala 3نشست توجیهی در راستای برنامه های مبارزه با پدیده قاچاق با حضور  مسوولان مربوطه در استانداری البرز ، سازمان صنعت ،معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق و ارز شنبه دوم اردیبهشت ماه سال جاری در محل اتاق اصناف کرج برگزار شد .

در این  نشست ابعاد مختلف پدیده قاچاق و اثرات مخرب آن بر چرخه اقتصاد کشور ،راهکار های جدید مقابله با آن و نقش تشکل های صنفی در ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی تشریح شد.معرفی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا و دیگر طرح های شناسایی شبکه های قاچاق کالا به کشور و روشهای جلوگیری از ورود کالاهای فاقد مجوز قانونی به کشور از دیگر بخش های این نشست بود.

طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت نام در سامانه انبارها www.nwms.ir برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اجباری می باشد.

در مرحله اول اجرای طرح T انبارهای مبدا و مقصد که برای آنها بارنامه صادر می شود الزام به ثبت نام در سامانه مذکور را دارند. و در اجرای مرحله دوم برای حمل و نقل های درون شهری باربرگ صادر می گردد.

طبق تبصره 2 ماده 5 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، وارد نمودن اطلاعات خلاف واقع یا ناقص یا با تأخیر در سامانه‌های موضوع این قانون جرم است و مرتکب به شش ماه تا دو سال انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم می‌شود.

samaneh anbarha

ghachaghkala 1

ghachaghkala 2

ghachaghkala 3

 ghachaghkala 5