ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

roozasnafآیین گرامیداشت روز اصناف ،صنعت و معدن با حضور مهندس صادقی ،معاون امور اقتصادی و بازرگانی و مهندس صالح نیا ،معاون صنایع و معادن وزارت صنعت ،معدن و تجارت ،عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ،مهندس کامکار معاون امور اقتصادی استانداری البرز ،حجت الاسلام قدس محلاتی ،ریاست و معاونان سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز ،هیات رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی کرج ،مسوولان اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن استان البرز ،شنبه بیست و چهارم تیرماه سال جاری برگزار شد .

در آغاز این همایش حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز به عنوان اولین سخنران ،ضمن تبریک مجدد این روز به تمامی دست اندرکاران حوزه کسب و کار و اقتصاد استان البرز به تشریح اقدامات انجام شده توسط اتاق اصناف طی سال گذشته پرداخت . وی در همی رابطه  گفت : شناسایی 25 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب و صدور اخطاریه به این تعداد واحد صنفی به منظور ساماندهی که از این تعداد 12157 واحد صنفی ،تحت پوشش اتحادیه های ذیربط قرار گرفته و جواز کسب خود را دریافت کرده اند . در بخش آموزش نیز بیش از 10 هزار نفر در دوره های آموزشی اصناف شرکت کرده اند که امیدواریم نتایج حاصله از حضور در این دوره ها ،منجر به گسترش و شکوفایی فعالیت های اقتصادی و اجتماعی استان البرز شود .

وی افزود : در بحث مبارزه با قاچاق کالا ،اتاق اصناف کرج با کمک دیگر نهادها ،برنامه های آموزشی توجیهی ویژه فعالان صنفی را در دستور کار خود داشته است که این برنامه های آموزشی در سال گذشته با همکاری اتحادیه های صنفی برگزار شد و سطح آگاهی های عموم را از اثرات نامطلوب قاچاق بر پیکره اقتصاد تا حد زیادی افزایش داد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی فروشگاه های اینترنتی و شناسایی شبکه های توزیع کالا در فضای مجازی اشاره کرد و نظارت برعملکرد این بخش را یکی دیگر از برنامه های اتاق اصناف برشمرد که به طور جدی دنبال می شود .

کریمی در ادامه به نقش و جایگاه مهم اصناف در امر کارآفرینی و اشتغالزایی اشاره کرد و افزود : بر اساس آمارهای موجود ،حوزه اصناف و بازار ،بیش از نیمی از متقاضیان کار را به سمت خود جذب می کند . این توانایی و پتانسیل یک از ویژگی ها و وجه تمایز اصناف با دیگر بخش هاست . همچنین در بحث های دیگری همچون امنیتی ،سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی و ... نیز نقش و جایگاه اصناف ،چشمگیر و کارآمد است و به طور کلی می توان گفت که خدمات اصناف در بسیاری از حوزه ها و بخش های جامعه نقشی اساسی و تعیین کننده دارد که در این فرصت کوتاه ،نمی توان به تمامی آنها اشاره کرد .

کریمی افزود : به رغم تمامی تلاش ها و خدماتی که از سوی اصناف به جامعه ارائه می گردد ،نه تنها هیچ حمایتی از سوی دولت متوجه اصناف نیست ،بلکه اعمال سیاست های مالیاتی و قوانین جدید در بحث عوارض شهرداریها ، فشار مضاعفی را بر دوش اصناف وارد  کرده است .

کریمی افزود : بیان این قبیل مسائل به معنای تخطی از قانون و نپذیرفتن تعهدات از سوی اصناف نیست . اصناف همواره در صحنه های سازندگی کشور حضور داشته اند و با تمام سختی های بازار کنار آمده اند ،اما با توجه به شرایط رکود حاکم در بازار ،انتظار داریم که وضعیت فعلی کسب و کار ،در تصمیم گیری ها و سیاست های کلی دولت لحاظ شود و دیگر ظرفیت های اصناف نیز از نگاه مسوولان دور نماند .

roozasnaf 1

صادرات استان در دولت تدبیر و امید 6 برابر افزایش یافته است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز گفت: صادرات استان در دولت تدبیر و امید 6 برابر افزایش یافته است.

ایرج موفق،رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارات استان البرز  در مراسم گرامیداشت روز  اصناف، در سازمان صنعت و معدن و تجارت البرز، با اشاره به اینکه اصناف در کشور به همراه صنعتگران خوش درخشیدند، افزود: 10 درصد واحد‌های نمونه کشوری از حوزه اصناف و صنعت از استان البرز بوده است.

وی ادامه داد: البرز در حوزه تولید جایگاه رو به رشد و مناسبی دارد و در طی چهار سال گذشته هزار و 120 پروانه بهره برداری در استان البرز صادر شده و در سرمایه گذاری خارجی البرز بیش از 22 واحد صنعتی در البرز سرمایه گذاری کرده اند که 6 واحد تولیدی پروانه بهره برداری گرفته اند و 16 مجوز در حال انجام مراحل است.

وی بیان کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی البرز رتبه برتر کشور را کسب کرده است و در مجموع در کل کشور رتبه سوم را به دست آوردیم و البرز بسیار جای کار دارد.

موفق با بیان اینکه ده واحد صنفی و صنعتی در استان البرز و اتحادیه نمونه هستند، گفت: همه صنعت گران و اصناف استان لایق تقدیر هستند چون چرخ اقتصاد به وسیله این عزیزان می‌چرخد.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز با اشاره به برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: این کارگروه بیش از 1300 مصوبه داشته و اعتبارات خوبی به استان تخصیص یافته و بیش از 670 میلیارد تومان سرمایه در گردش در اختیار واحد‌های تولیدی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به صادرات 60 میلیون دلاری غیرنفتی البرز در سال 92 افزود: صادرات استان به نسبت سال 92 در سال 95 به شش برابر افزایش یافته و بازاریابی برای کالاهای تولیدی استان در نمایشگاه خارجی و داخلی افزایش یافت.

roozasnaf 19

 

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی :دولت اقدامات ویژه ای برای بهبود وضعیت اقتصادی و کنترل تورم انجام داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که باید از این برهه با موفقیت عبور کنیم، گفت: دولت در 4 ساله گذشته اقدامات ویژه ای در خصوص ارتقا وضعیت اقتصادی کشور و کنترل تورم داشته است.

دولت اقدامات ویژه ای برای بهبود وضعیت اقتصادی و کنترل تورم انجام داد

عزیز اکبریان در همایش اصناف، صنعت و معدن  با بیان اینکه خروج از رکود باید به صورت اصولی انجام گیرد، گفت: این امر با حرکت به سوی سرمایه گذاری امکان پذیر می شود و در این رابطه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی ضرورت دارد

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از درآمد کشور به صندوق توسعه ملی برای کمک به بخش خصوصی در نظر گرفته شده افزود: 50 درصد مشکلات بانکی به خودمان باز می گرد و تنها 50 درصد دیگر به سبب تحریم های اعمالی است، افزود: بحث اصلاح سیستم بانکی در مجلس شورای اسلامی مطرح است.

اکبریان اضافه کرد: اصلاح قانون مالیات ها را از دیگر موارد حایز اهمیت است چراکه فشار مالیاتی به تولیدکنندگان زیاد است، رونق اقتصادی با فشار مالیاتی امکان پذیر نیست اما بدون شک باید مانع از فرارهای مالیاتی شد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه البرز دارای ظرفیت های بی بدیلی در بخش صنعت و اصناف است افزود: بر این اساس تجلیل از تولیدکنندگان و اصناف برتر امری ضروری است.

roozasnaf 12

 

صالحی نیا ،معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت،معدن و تجارت :تولید رقابتی سرلوحه امورات اقتصادی کشور قرار گیرد

معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید تولید رقابتی در سرلوحه امورات اقتصادی کشور قرار گیرد.

تولید رقابتی سرلوحه امورات اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی  با اشاره به اینکه استقبال از سرمایه‌گذاری به‌منظور رونق اقتصادی ضروری و حائز اهمیت است، اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل موجود در صنعت غذا، دارو، خودرو، زیرساخت ماشین‌آلات و غیره نساجی در کشور غیرقابل‌انکار است.

وی با تأکید بر اینکه می‌توان با به‌کارگیری سیاست‌های اساسی، ضروری و بر اساس استانداردهای به‌روز، رونق اقتصادی را شاهد باشیم، افزود: مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه ششم بستر خوبی را فراهم کرده است.

 

توسعه سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد زنجیره تأمین در کشور

معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه به لطف مجلس شورای اسلامی زمینه‌ای صورت گرفته تا ۴۰درصد منابع درآمدی کشور به سمت صنعت و معدن و رونق این بخش سوق داده شود، تصریح کرد: رونق تولید و نوسازی ازجمله اقدامات در دستور کار محسوب می‌شود که در این خصوص عملکرد شایان توجهی را شاهد بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه استفاده از ظرفیت استان البرز برای تأمین بازار داخل و بازار صادراتی الزامی است، تصریح کرد: صنایعی که بتواند زیرساخت و زنجیره تأمین را فراهم کنند موردتوجه قرار خواهند گرفت.

صالحی نیا توسعه سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد زنجیره تأمین در کشور را امری ضروری دانست و گفت: مطالبه نقدینگی برای این بخش را باید بیش از گذشته موردتوجه قرار دهیم.

معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: علی‌رغم اینکه مبارزه با قاچاق کالا بر کسی پوشیده نیست اما باید به این مهم نیز اذعان داشت که بایستی تولید رقابتی در سرلوحه امورات اقتصادی کشور قرار گیرد.

roozasnaf 17

 

حلقه های ناکارآمد بین تولیدکننده و مصرف کننده باید کاهش یابد

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حلقه های ناکارآمد بین تولیدکننده و مصرف کننده باید کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه حجم قاچاق کالا از سال 92 تا کنون به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است، افزود: اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است.

 

صادقی گفت با توجه به اینکه 6 پیشنهاد مشخص در زمینه کالاهای ملوانی، ته لنجی و کوله بری به دولت ارائه شده ، ورود کالای همراه با مسافر از مناطق آزاد با جدیت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صادقی با اشاره به اینکه دولت یازدهم رشد منفی اقتصاد را به رشد مثبت رساند، افزود: کنترل نرخ رشد تورم از جمله اقدامات بزرگ و قابل توجه دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: در عرصه های مختلف، تولید در بخش صنعت و معدن همواره پیشتاز بوده و رشد صنعت از منفی 10 .5 درصد به مثبت 6 درصد در محصولات مختلف رسیده است.

صادقی با بیان اینکه اصناف کشور با جمعیت 3 میلیون نفری جایگاه مهمی در کشور دارد، گفت: سال گذشته290 هزار پروانه کسب و کار توسط اصناف صادر و بیش از 250 هزار شعل توسط این حوزه ایجاد شد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اصناف پل ارتباطی بین دولت و بدنه جامعه محسوب می شود و باید بر اساس نیازمندی های جدید، رویکردهای نوینی را در دستور کار داشته باشد.

وی فناوری های جدید به بازار داخلی و اصناف برای کاهش هزینه های مصرفی مردم را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: کاهش حلقه های ناکارآمد بین تولیدکننده و مصرف کننده در کشور از اهم امور است.

صادقی گفت: جلوگیری از عرضه کالای قاچاق سبب بهبود شرایط اقتصادی کشور می شود و باید در سطح عرضه و شبکه های توزیع از عرضه این نوع کالا جلوگیری کرد.


roozasnaf 9

 

اهدای تندیس و لوح تقدیر به تعدادی از فعالان صنفی و اقتصادی نمونه استان البرز ،بخش پایانی این همایش بود . 

آقایان محمد رضا فلاح ،رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج ،علی عیوضی ،رئیس اتحادیه فرآورده های پروتئینی و گوشتی ،حاج کاظم صدوقی ،رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی و حاج عباس ابراهیمی ،رئیس اتحادیه قصابان کرج در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند .


roozasnaf 2

roozasnaf 3

roozasnaf 4

roozasnaf 5

roozasnaf 6

roozasnaf 7

roozasnaf 8

roozasnaf 10

roozasnaf 11

roozasnaf 13

roozasnaf 14

roozasnaf 16

roozasnaf 15

roozasnaf 18

roozasnaf 20

roozasnaf 21

roozasnaf 22

roozasnaf 23

roozasnaf 24

roozasnaf 25

roozasnaf 26

roozasnaf 27

roozasnaf 28

roozasnaf 29

roozasnaf 30

roozasnaf 31

roozasnaf 34