ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

DASTDOVOMدر نشست با سرهنگ صفایی ،رئیس پلیس آگاهی استان البرز ،راهکارهای چگونگی خرید و فروش اجناس کارکرده (دست دوم ) در واحد های صنفی مورد بررسی قرار گرفت .

این نشست سه شنبه بیست و سوم آذر ماه سال جاری  و با حضور روستاآزاد و صدیق عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و  روسای اتحادیه های صنفی ،تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی  ،باتری اتومبیل ،لوازم یدکی خودرو ،تعمیرکاران اتومبیل ،لاستیک فروشان ،فروشندگان لوازم خانگی و طلا فروشان برگزار  شد و طی آن جوانب مختلف خرید و فروش کالاهای دست دوم و امکان عرضه لوازم سرقتی از این طریق ،ارزیابی شد .

در این نشست مقرر شد . تمامی واحد های صنفی که در بحث خرید و فروش کالاهای دسته دوم فعالیت دارند ،به هنگام معامله و خرید از مشتریان ،مشخصات فرد فروشنده را مطابق با کارت ملی،در دفتری ثبت کنند .

از نکات قابل توجه مطرح شده در این جلسه ،مطابقت کارت ملی و نام و نام خانوادگی درج شده روی کارت عابر بانک شخص خریدار، در خریدهای با مبالغ بالا می باشد،زیرا در موارد بسیاری دیده شده با کارتهای عابر بانک سرقت شده مبادرت به خرید می کنند.

همچنین در بحث اجناس گرانقیمت مانند طلا و جواهر ،ارائه فاکتور خرید و کپی کارت ملی  از سوی فروشنده کالا به متصدی واحد صنفی طلا فروشی و اطمینان از صحت اطلاعات فردی افراد توسط فرد صنفی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد که موضوع فوق از طریق اتحادیه مذکور به اعضای تحت پوشش ابلاغ شود  و همچنین در کلاس های آموزشی اتاق اصناف به کسبه اطلاع رسانی شود.