ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

mashhad 9نشست مشترک فعالان صنفی کرج با هیات رئیسه اتاق اصناف و تنی چند از روسای اتحادیه های صنفی مشهد مقدس با هدف شناخت ظرفیت های ویژه دو قطب بزرگ اقتصادی ،صنعتی و تولیدی کشور و آشنایی هر دو مجموعه  با مشکلات صنفی در حوزه های مختلف برگزار شد .

در این نشست که در حاشیه سفر زیارتی و پژوهشی فعالان صنفی کرج به مشهد مقدس برگزار شد ،موضوعات مرتبط با اصناف در حوزه های مالیات ،تعزیرات حکومتی ،اجرای طرح های اقتصادی در سطح ملی ، نحوه ی نظارت بر عملکرد واحد های صنفی و برخورد با تخلفات احتمالی ، تعامل  با دستگاه ها و نهاد های دولتی مانند شهرداری ها ،شورای شهر و ...مورد بررسی قرار گرفت .

در آغاز این نشست مهندس محمود بنانژاد ،رئیس اتاق اصناف مشهد ضمن خوشامدگویی به هیات کرجی در سخنانی به تشریح عملکرد اقدامات و برنامه های مجموعه مدیریتی اصناف پرداخت .وی حضور و همراهی بازاریان و کسبه مومن و متعهد را در توسعه اقتصادی کشور مهم ارزیابی کرد و خواستار توجه و نگاه ویژه دولتمردان به مسائل خاص اصناف شد .

وی در همین رابطه گفت : در تمام کشورهای توسعه یافته و قدرتمند اقتصادی جهان ،سیستم های توزیع کالا و چرخاندن دستگاه عظیم تولید و صنعت  بر دوش  اصناف استوار است ومی توان گفت که  بدون فعالیت و همکاری این بخش موثر و کارآمد ،شرایط برای توسعه اقتصادی و صنعتی در آن کشورها امکان پذیر نبوده است .

وی افزود : اصناف بخش بزرگ ،موثر و ارزشمند و در حقیقت سرمایه و ستون اصلی اقتصاد در کشور ها به شمار می روند و توجه ویژه و تخصصی به مشکلات این بخش  از سوی دولتمردان ،بستر را برای فعالیت سالم اقتصادی ، توزیع ثروت عادلانه در میان جامعه ،ریشه کن کردن فقر و بیکاری و ایجاد انگیزه در نسل جوان برای جرکت و تلاش و سازندگی کشور فراهم می کند .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف البرز نیز در ادامه این نشست ،ضمن تشکر از رسم میهمان نوازی و برگزاری  جلسه مشترک از همتای صنفی خود،در سخنانی گفت : متاسفانه شرایط امروز اقتصاد در کشورمان به دلایل مختلف از جمله تحریم های اقتصادی و شیطنت های چند کشور سلطه گر با تنش های خاص  مواجه است .که به اعتقاد بنده ،عبور از این تنش های با توجه به فرمایشات و رهنمود های مقام معظم رهبری ،کار زیاد سختی نیست .

وی افزود : ملت ایران در شرایط بسیار سخت تراز این  در کنار یکدیگر قرار گرفتند و نشان دادند که هیچ ابرقدرتی توان مقابله با عزم راسخ یک ملت در جهت استقلال ،آزادی و خودکفایی را ندارد .

وی افزود : همت ،اراده و اتحاد لازمه گذر از مشکلات اقتصادی است که این ویژگی در فرد فرد ایرانیان زنده است و هیچ گاه از بین نمی رود . نمونه کوچکی از این اتحاد و اراده را در زلزله اخیر استان کرمانشاه مشاهده کردیم و دیدیم که موج هدایا و کمک های خیرخواهانه مردم ایران چگونه به راه افتاد .برای حل مشکلات اقتصادی نیز باید به همت و توان همین مردم باور داشت و به آنها تکیه کرد .

کریمی افزود : اصناف به عنوان بزرگترین تشکل غیر دولتی و یکی از سرمایه های انقلاب اسلامی ،برای خدمت در این عرصه نیز آماده است و تمام تلاش خود را در جهت توسعه طرح ها و چشم اندازهای اقتصادی کشور بکار خواهد گرفت .

در بخش  دیگری از این نشست ،روسای اتحادیه های صنفی کرج ، پرسش ها و مسائل مرتبط با صنف خود رامطرح کردند و آقای بنانژآد رئیس اتاق اصناف مشهد نیز، نحوه ی برخورد و مقابله با مسائل مشابه در شهر مشهد را بیان کرد .

شایان ذکر است که در بخش پایانی این نشست ،لوح  منقش به حدیث "الکاسب حبیب الله " اثری ارشمند از هنرمند کرجی و به رسم یادبود از سوی حمید کریمی به همتای صنفی خود در شهر مشهد اهداء شد .

mashhad 1

mashhad 2

mashhad 3

mashhad 4

mashhad 5

mashhad 6

mashhad 6

mashhad 7

mashhad 9

mashhad 10