ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

electronik 4به همت اتحادیه صنف الکترونیک کرج کارگاه آموزشی و تخصصی استفاده بهینه از اینترنت و پیشگیری از جرائم فضای مجازی با حضور آقایان شاکرمی دادستان کرج .سرهنگ اقبالی ،رئیس پلیس فتا .سرهنگ کاکی جانشین فرماندهی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی ، کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز .هیات مدیره اتحادیه صنف الکترونیک کرج و اعضای تحت پوشش این اتحادیه پنج شنبه 26/11/96 برگزار شد .

در این همایش آموزشی ،راهکارهای مجرمانه استفاده از فضای مجازی و ضرورت همکاری و هوشیاری متصدیان کافی نت ها و موسسات ارائه کننده خدمات اینترنتی با پلیس فتا ،به منظور پیشگیری ازاهداف و برنامه های مجرمانه سودجویان و افراد تبهکار مورد بررسی و تشریح قرار گرفت .

در آغاز این نشست حسن ساسانی رئیس اتحادیه صنف الکترونیک کرج ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه ، همکاری تمامی فعالان حوزه خدمات الکترونیک با نهاد های نظارتی را ضامن  امنیت بیشتر فضای مجازی و کاهش جرائم در این حوزه قلمداد کرد و افزود : با توجه به  افزایش تقاضا جهت استفاده از اینترنت و تغییرات عدیده ای که در حوزه تجارت الکترونیک بوجود آمده است ،می طلبد تا کلیه افراد جامعه  ،از جمله متصدیان و شاغلان این عرصه ،اطلاعات و دانش خود را نسبت به فعالیت های مجرمانه افزایش دهند .

وی افزود : فضای اینترنت امکان فعالیت و نفوذ نرم دشمن به داخل کشور را فراهم کرده است و بسیاری از برنامه های استعماری کشورهای نظام سلطه با هدف ضربه به اقتصاد ،ایجاد جو نارضایتی و بدبینی مردم نسبت به دولتمردان ،شایعه پراکنی و ایجاد تفرقه میان قومیت های ایرانی دنبال می شود .

در ادامه این نشست حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز در سخنانی حضور و هوشیاری فعالان حوزه فضای مجازی را درخنثی سازی توطئه دشمنان ،موثر قلمداد کرد و افزود : وضعیت کنونی کشور ما و صف آرایی دشمنان در برابرحرکت انقلابی مردم ایران ،برکسی پوشیده نیست و نیاز به توضیح ندارد .

وی افزود : طی 40 سال گذشته ،کشور ما با انواع تهدیدها و توطئه ها مورد هجوم قرار گرفته است . اما تمامی این تهدیدها به واسطه حضور و حمایت مردم از مسئولان  و احساس مسئولیت آحاد جامعه ،خنثی شده است .

کریمی افزود : این انتظار از تمامی فعالان در بخش  فضای مجازی می رود تا به دقت ،مسائل و چالش های این بخش مهم و استراتزیک را دنبال کنند و در سالم سازی این بخش که در حقیقت ضامن برقراری امنیت و اطمینان خاطر در میان مردم است ،تمام تلاش و کوشش خود را بکار گیرند.

در ادامه این کارگاه ،آقایان شاکرمی ،دادستان کرج و سرهنگ اقبالی ،رئیس پلیس فتا نیز به تشریح جرائم در این حوزه و راهکار های مقابله با انواع بزهکاری در فضای مجازی پرداختند .

electronik 1

electronik 2

electronik 3

electronik 4

electronik 5

 

electronik 6

electronik 7

electronik 8

electronik 9