ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

bazresi 2نشست هم اندیشی و تبادل نظر میان بازرسان واحد بازرسی و نظارت اصناف با هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز پیرامون شرح وظایف این واحد و ارتقاء سطح خدمات وعملکرد ،دوشنبه 97/2/24 برگزار شد .

درآغاز این نشست حمید کریمی،رئیس اتاق اصناف البرز ضمن تشکراز تلاشهای مجموعه بازرسی و نظارت درسخنانی گفت:طبق گزارشات ارائه شده ازسوی مدیریت محترم واحد بازرسی اصناف ،می توان گفت که عملکرد واحد بازرسی و نظارت اصناف از جایگاه و رتبه بسیارخوبی در سطح کشور برخوردار است و این موفقیت حاصل تلاش جمعی و رعایت نکات فنی و توجه به قوانین و ضوابط این حوزه از سوی مجموعه همکاران محترم در این واحد است .

کریمی افزود : بدون شک حفظ این جایگاه و موفقیت ،به تلاش مضاعف ،دلسوزی و تعهد نیازدارد که خوشبختانه تمامی این خصوصیات در فرد فرد همکاران محترم ما در مجموعه بازرسی و نظارت وجود دارد.

وی یاد آور شد : تلاشی که بازرسان زحمتکش این مجموعه درساماندهی فضای کسب و کار متحمل می شوند بر کسی پوشیده نیست .دشواری ها و سختی های کار نیز کاملا واضخ و روشن است .بازرسان همواره در خط مقدم نبرد ،نه به معنای رویارویی و جنگ ،بلکه از منظر سازندگی، رفع مشکلات و تامین سلامت و امنیت فضای بازار قرار دارند .و این موضوعی نیست که از چشم هیات رئیسه اتاق اصناف نادیده گرفته شود .

کریمی با اشاره به نقش و جایگاه مهم بازرسان این واحد در ترویج فرهنگ صحیح کسب و کار در جامعه تاکید کرد: رفتار توام با احترام ،آرامش و متانت با متصدیان واحد های صنفی درهنگام گشت های بازرسی همواره باید مد نظر بازرسان این واحد قرار داشته باشد .البته این به معنای چشم پوشی و گذشت از تخلفات صنفی نیست . در جایی که یک فرد متخلف و بی انضباط ، حقوق دیگر شهروندان را رعایت نمی کند و سعی در اخلال و برهم زدن نظم بازار دارد ، کوتاه آمدن و گذشت معنا ندارد .بلکه باید با قاطعیت در برابرچنین فردی ایستاد وطبق قانون با متخلف برخورد کرد .اتاق اصناف هم درچنین مواردی حامی و پشتیبان بازرسان است و از تصمیم آنها در شناسایی و جریمه فرد متخلف حمایت خواهد کرد .

رئیس اتاق اصناف البرزافزود : بنده درجلسات و نشست های مشترک با بازرسان این واحد و دیگرهمکاران در اتحادیه های صنفی همواره تاکید کرده ام که هدف نهایی تمامی ما خدمت به مردم ،دفاع از حقوق صنفی کسبه و بازاریان و ایجاد فضای امن جهت فعالیت سالم اقتصادی است .این هدف بزرگ و مهم، یک ضرورت و اصل برای تمامی ما دراتاق اصناف ،اتحادیه های صنفی و واحد بازرسی ونظارت است و بدون همکاری مشترک ،وحدت و تلاش دلسوزانه ،حرکت در این مسیرو دستیابی به اهداف مشترک ،امکان پذیرنیست.

در ادامه این نشست مسائل و موانع پیش روی واحد بازرسی در هنگام انجام ماموریت های بازرسی و تنگناهای معیشتی بازرساان این واحد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

bazresi 1bazresi 3

bazresi 4