ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

emamjome 1در دیدار روسای اتحادیه های صنفی کرج با حضرت آیت الله حسینی همدانی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرج ، ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی در استان البرز و مشکلات پیش روی فعالان صنفی در حوزه کسب و کار مورد بررسی قرار گرفت.

در آغاز این نشست ،دکتر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران در سخنانی به تشریح ظرفیت های ویژه اقتصادی در بخش های تولید و توزیع کالا و خدمات پرداخت . وی درهمین رابطه گفت : حدود 70 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب تحت نظارت 64 اتحادیه صنفی در شهر کرج مشغول به فعالیت صنفی هستند و به طور نسبی حدود 10 هزار واحد صنفی دیگر در سطح این شهر دائر هستند که به دلایل مختلفی همچون کسری متراژ و یا عدم پیگیری متصدیان آنها به اتحادیه و موارد دیگری از این دست ، تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت صنفی خود نشده اند .که این موضوع با توجه به اهمیت آن در دستور کار کمیسیون نظارت قرار گرفته تا انشااله با همراهی دیگر دستگاه ها و نهادهای نظارتی و بررسی راهکارهای قانونی ، شرایط مساعدی جهت صدور پروانه کسب برای این تعداد از واحد های صنفی نیز مهیا شود و تمامی واحد های صنفی سطح شهر ،تحت نظارت اتحادیه ها در آیند و در مسیر قانونی به فعالیت صنفی خود ادامه دهند .

وی در ادامه سخنان خود به تحریم های اقتصادی اشاره کرد و افزود : بر هیچ کس پوشیده نیست که دشمنان ایران اسلامی ،طی 4 دهه گذشته چه نقشه های شومی برای ملت ایران کشیدند . وقایع دوران جنگ تحمیلی و موضع گیری های خصمانه دولت های غربی در اعمال تحریم های جند جانبه علیه ایران ،هنوز از ذهن مردم ما پاک نشده است . بسیاری از جانبازان و مجروحان جنگی ایران ،هنوز از زخم های کهنه و جراحت های ناشی از اصابت ترکش خمپاره و بمب های خوشه ای و شیمیایی درد می کشند . اما باید توجه کنیم که در همان شرایط سخت و فشارهای مختلف روحی و روانی ،آنکه پیروز میدان شد ،ملت قهرمان و سرافراز ایران بود و در آخر آنچه نصیب دشمنان شد ،سرافکندگی و روسیاهی بود.

وی افزود : در وضعیت کنونی نیز باید به توانمندیهای خود تکیه کنیم و از شرایط موجود به نفع خودمان استفاده کنیم .از رهنمود و نصایح رهبر فرزانه ای نیز برخوردار هستیم که جهانیان از ایشان بعنوان مغز متفکر سیاسی،مذهبی ،علمی ،فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی یاد می کنند .بنابراین باید به نحو شایسته از بیانات ایشان در جهت مقابله با دشمن ،حفظ نظام و شکوفایی اقتصادی استفاده کنیم .

شاهمرادی افزود : کشور ما پس از انقلاب اسلامی همواره مورد تحریم ها و تهدیدها قرار داشته است . ملت ایران به خاطر دارند که کشور ما همزمان با جنگ تحمیلی با تحریم های اقتصادی نیز مواجه بود . نمونه بارز ومهم این تحریم ها در سالهای پس از جنگ تحمیلی با تحریم بنزین رقم خورد . اما نتیجه آن چه شد . متخصصان ما دست به کار شدند و با تلاش و کار شبانه روزی ،ظرفیت تولید این فرآورده نفتی را تا آنجایی افزایش دادند که دیگر هیچ نیازی به واردات بنزین نداریم . نمونه هایی از این دست در عرصه صنعت و اقتصاد بسیار داریم که با همت و پشتکار جوانان این سرزمین به ثمر نشسته و امروز به توانمندی و ظرفیت قابل ملاحظه تبدیل شده است .

وی با اشاره به نقش اصناف در توسعه اقتصادی کشور افزود : چند سالیست که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو ،روی مسائل اقتصادی متمرکز است و این نشان دهنده درک و بینش عمیق ایشان نسبت به موضع گیری های دشمنان علیه کشورمان است . باید توجه کنیم که تمام آحاد جامعه برای اجرای دستورات و رهنمودهای ایشان مسئول هستند و هر فرد ایرانی باید خود را در برابر مسائل جاری کشور متعهد بداند و اما در این میان ،اصناف بیشترین و حساس ترین مسئولیت را بر عهده دارند ،چرا که از یک سو نفطه اتصال میان مصرف و تولید هستند و از سویی دیگر ارتباط و تعامل میان اصناف و مردم از هر تشکل دیگری صمیمانه تر و محکم تر است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز افزود : نامگذاری سال جدید با عنوان حمایت از کالای ایرانی با این هدف مطرح شده است که یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی ودر پی آن ، بی اثر ساختن تحریم های اقتصادی به طور اصولی در سطح کشور شود .

وی افزود : بسیج همگانی برای استفاده از کالای ایرانی ضمن تقویت صنایع داخلی و گردش سرمایه در داخل کشور ،ما را از وابستگی به واردات نجات خواهد داد .ضمن آنکه در این فضا ،فعالیت شبکه های زیر زمین قاچاق کالا نیز به مخاطره می افتد و دست واسطه ها و دلالان سودجو نیز از سطح بازارهای ما کوتاه خواهد شد . در این میان نقش اصناف و بازاریان بعنوان حلقه پیوند میان چرخه تولید و مصرف ، پررنگ تر آشکار می گردد .

در ادامه این نشست ،حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز در سخنانی گفت : اصناف کرج در مقطع حساس کنونی نیز و با تکیه بر نیروهای بسیجی ،مخلص و مومنی که در سطح بازار به امر خدمت رسانی مشغول هستند ،آمادگی کامل خود را در راستای حمایت از کالاهای ایرانی و تقویت صنایع داخلی اعلام می کنند .

وی افزود : هم اینک تعامل و ارتباط صمیمانه ای میان اتاق اصناف و دیگر نهاد ها و دستگاه های دولتی وجود دارد که باید از این فضای دوستانه در جهت توسعه اقتصادی و تقویت بخش تولید داخلی و ایجاد انگیزه در میان مردم استفاده کنیم .

کریمی افزود : چندی پیش در جریان دیدار از فروشگاه های عرضه کننده پوشاک ایرانی و نصب برچسب های ویژه ای که توسط اتحادیه پوشاک طراحی شده بود ،جناب آقای دکتر شاهمرادی شخصا با هیات اصنافی همراه شدند و ضمن گفتگو با متصدیان واحد های صنفی ،نکات مفید و کاربردی را در جهت حمایت از کالاهای ایرانی یادآور شدند . بدون شک این حرکت ارزشمند و انقلابی ایشان در ذهن و یاد تمامی فعالان صنفی باقی می ماند و اشتیاق همه ما را در جهت تلاش و کار بیشتر دو چندان می کند .

کریمی در ادامه به گوشه هایی از برنامه های فرهنگی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی اشاره کرد و افزود : گستره فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اصناف بسیار است که بعنوان نمونه می توانم به بسیج همگانی اصناف کرج در کاهش مصرف برق و آب اشاره کنم که با همکاری اتحادیه های صنفی و ابلاغ به اعضای تحت پوشش خود آغاز شده است و امیدواریم با همکاری تمامی مردم و دیگر دستگاه ها ،مشکلات ایجاد شده در شبکه توزیع برق بر طرف شود .

در ادامه این نشست نیز آقایان مسعود ضرابی ،رئیس اتحادیه طلا و جواهر .حسینی راد ،رئیس اتحادیه چینی ،بلور و لوستر و اسداله غلامرضایی ،رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرج در سخنان کوتاهی به تشریح مشکلات و موانع حوزه کاری خود پرداختند .

در ادامه این نشست آیت الله حسینی همدانی نیز در سخنانی به تشریح برنامه های دشمنان علیه کشورمان پرداخت و افزودند : همه می دانیم که موضع دشمن در برابر کشور ما چیست و آنها چه اهدافی را در برنامه های خود دنبال می کنند .

ایشان افزودند : ملت قهرمان ایران باید آگاه باشند که تهدیدها و ترفند های دشمنان فقط نما و ظاهر بزرگی دارد و در برابر عزم و اراده یک ملت بزرگ و با اراده ،حکم طبل تو خالی را دارد و در خاتمه این جریان ،آنکه سربلند و پیروز خواهد شد ،به یقین ملت ایران هستند .البته این تهدیدها با برنامه ریزی منظم و دقیق از سوی آنها دنبال می شود و مظاهر و ناهنجاری هایی که گاهی اوقات در سطح جامعه مشاهده می شود ،نشانه های همان جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن هستند .

ایشان خطاب به مجموعه کسبه و بازاریان افزودند : در این مقطع ، توجه شما را به دو نکته اساسی و مهم جلب می کنم . نخست آنکه : از غیر واقعی شدن قیمت کالا ها در جامعه جلوگیری کنید . دوم :مقابله با افراد سودجو در سطح بازار . که این موارد فضای جامعه را به سوی بی اعتمادی و بی انگیزه شدن مردم می کشاند .

 emamjome 2

emamjome 3

emamjome 4

emamjome 5

emamjome 6

emamjome 7

emamjome 8

emamjome 9