ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

khakifirouz استفاده از لاستیك ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیك كرج می‌گوید: این اتحادیه از سال 62 فعالیت خود را آغاز كرد و خدمات مربوط به رینگ، لاستیك و تولید قطعات لاستیكی را بر عهده دارد.

«تورج خاكی فیروز» می‌افزاید: صنعت تولید لاستیك در سال های اخیر توانست با بهره‌گیری از بهترین مواد مرغوب و استاندارد و همچنین افراد تحصیلكرده، فعالیت قابل قبولی در كشور ما داشته باشد. این صنعت به واسطه تقاضای بالا برای خودرو جزو صنایع با اهمیت محسوب می‌شود و شایسته است به عنوان محصول با ارزش افزوده بالا مورد توجه ویژه قرار بگیرد. وی ادامه می‌دهد: در كشور ما لاستیك‌های خارجی زیادی وجود دارد اما نیمی از بازار لاستیك خودرو در اختیار تولیدكنندگان داخلی قرار دارد و البته این در حالی است كه تایرهای وارداتی هم مانند برندهای آلمانی و ایتالیایی در كشورمان هست.

لاستیك‌های بی‌كیفیت چینی

خاكی فیروز با اشاره به ممنوعیت فروش لاستیك چینی می‌گوید: لاستیك‌هایی هستند كه در شركت‌های چینی با عنوان‌های مختلفی تولید می‌شوند. این لاستیك‌ها كیفیت مناسبی ندارند و ما هم شكایت زیادی در این خصوص داریم اما این اجناس وارد كشور می‌شوند و كاری از دستمان بر نمی‌آید. وی اظهار می‌كند: لاستیك‌ تولید داخل كشور كیفیت خیلی خوبی دارد اما به صورت مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی‌رسد و شركت‌ها اجناسشان را به واحدهای صنفی خاص می‌دهند. مدت‌هاست كه پیگیر هستیم كه این مشكل را حل كنیم ،زیرا باعث افزایش قیمت می‌شود. معمولا برای بیشتر خریداران حرف اول را قیمت می‌زند و وقتی لاستیك چینی ارزان‌تر باشد افراد هم لاستیك چینی را انتخاب می‌كنند.

فروش لاستیك بدون تخصص

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیك كرج می‌گوید: تعویض روغنی‌ها و پنچرگیران و فیلترسازان یكی از علت‌های ركود در بازار لاستیك هستند كه بدون تخصص اقدام به فروش لاستیك می‌كنند. خریداران هم باید به این نكته دقت كنند كه لاستیك خوب را از واحدهای صنفی دارای پروانه كسب تهیه كنند تا در هنگام بروز مشكل بتوانند به اتحادیه مراجعه كنند. وی درباره ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان می‌گوید: خدمات پس از فروش و گارانتی بر عهده شركت‌های تولید كننده است اما فروشنده‌ها را ملزم كردیم كه این خدمات را به خریداران ارائه دهند و كاری به شركت نداشته باشند ،زیرا شركت‌ها مسئولیتی به عهده نمی‌گیرند و خریدار هم هنگام بروز مشكل حق دارد كه مشكلش را برطرف كنند.

نظارت بر اصناف

خاكی فیروز اظهار می‌كند: اتحادیه بر همه فعالیت‌های اصناف نظارت دارد و در این سال‌ها شرایطی فراهم كرده است كه همه واحدها بتوانند پروانه كسب بگیرند و اگر واحدی بدون مجوز كار كند با آن برخورد خواهد شد. این مسئول می‌افزاید: از مسئولان می‌خواهم كه به فكر تضعیف اتحادیه‌ها نباشند و به آنها كمك و با نهادها و اتحادیه‌ها مذاكره كنند و همكاری لازم را داشته باشند تا ما هم بتوانیم به زیرمجموعه‌های خود و مردم خدمات رسانی بهتری داشته باشیم و مشكلات آن‌ها را پیگیری كنیم.

كالای ایرانی بخریم

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیك كرج با تاكید بر استفاده از اجناس ایرانی می‌گوید: لاستیك‌های ایرانی به مراتب بهتر از خیلی از اجناس خارجی هستند. از مردم می‌خواهیم به این كالاها اطمینان داشته باشند و استفاده از آن را در اولویت قرار دهند ،زیرا استفاده از كالاهای بدون كیفیت مصرف‌كنندگان را با خطرات جانی رو‌به‌رو می‌كنند. «تورج خاكی فیروز» ادامه می‌دهد: از سوی دیگر متولیان این امر وظیفه دارند با افزایش كنترل و نظارت بر واردات كالاهای بی‌كیفیت، از ورود رسمی و قاچاق آن به كشور جلوگیری كنند.