ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

emamiرئیس اتحادیه قنادان کرج با بیان اینکه قوانین امتحان و رعایت متراژ در ایجاد یک واحد صنفی قنادی وجود دارد، گفت: عدم حضور شهروندان در اتحادیه قبل از ایجاد واحد صنفی سبب ضرر می‌شود.

 

رضا امامی  با اشاره به برخی از مشکلات اتحادیه قنادان، اظهار داشت: به  سبب عدم اطلاع برخی از شهروندان، قبل از مراجعه به اتحادیه قنادان، واحدی به منظور ایجاد یک واحد صنفی قنادی اجاره می‌کنند که با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس اتحادیه قنادان کرج با بیان اینکه برای ایجاد یک واحد صنفی قنادی قوانینی در مورد متراژ واحد وجود دارد، افزود: شهروندان بعد از هزینه کردن به اتحادیه برای دریافت مجوز مراجعه می‌کنند که با مخالفت اتحادیه مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید قبل از ایجاد واحد صنفی به اتحادیه مورد نظر مراجعه کنند، گفت: افراد در اتحادیه قنادان برای کسب جواز باید امتحان شیرینی‌پزی بدهند.

امامی با بیان اینکه مساحت یک واحد صنفی قنادان متناسب با نوع آن متفاوت است، ادامه داد: مساحت یک واحد کافه قنادی  که در آن بستنی، آجیل، شکلات و شیرینی به فروش می‌رسد و می‌تواند میز و صندلی هم در داخل واحد داشته باشد، باید 150 متر باشد.

وی با اشاره به یک واحد قنادی که محل پخت و فروش شیرینی است، بیان کرد: این واحد باید با متراژ 100 متر باشد که کارگاه آن 60 متر و مغازه 40 متر باشد.

امامی با بیان اینکه یک واحد شیرینی فروشی که فقط شیرینی از کارگاه قنادی می‌خرد و می‌فروشد، باید 40 متر باشد، ادامه داد: مساحت یک واحد کافی‌شاپ باید 40 متر باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون نظارت متراژ واحدها را تعیین می‌کند، گفت: تعیین این موضوع از اختیارات اتحادیه خارج است و مردم قبل از هزینه کردن و جلوگیری از ضرر برای اطلاع از قوانین در این امر به اتحادیه مراجعه کنند.