ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

tasvir 5 به همت اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی کرج

کارگاه آموزشی مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی برگزار شد .


اسدالله غلامرضایی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی ،صوتی و تصویری کرج گفت :

طی چند ماه گذشته و در حین اجرای قوانین مبارزه با کالاهای قاچاق ،برادر خوبمان جناب آقای کریمی و دیگر عزیزان در هیات رئیسه اتاق اصناف،جناب آقای رستمی ریاست محترم واحد بازرسی و نظارت ،بزرگوارانمان در سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان البرز ،همکاری های ارزنده ای با این اتحادیه داشتند که باعث شد سطح بازار لوازم خانگی ،بدون هیچگونه تنشی ،از وجود کالاهای قاچاق پاک شود که همکاری و همراهی تمامی این عزیزان نیز جای تقدیر و تشکر دارد .

 

غلامرضایی افزود: صنف فروشندگان لوازم خانگی کرج به رغم شرایط ویژه اقتصادی حاکم بر بازار کشور،از توانمندی بالایی برخوردار هستند . اعضای این صنف در سنوات گذشته با شرکت در فعالیت های خیرخواهانه بانی خیر شدند و اقدامات  انسان دوستانه ویژه ای را در سطح شهر اجرا کردند و این امر نشان دهنده اعتقادات و باورهای ارزشمندیست که در تفکر جمعی اصناف وجود دارد و بازار ما را به عنوان یک مجموعه خودکفا ،خیرخواه و مشکل گشا در سطح جهان مطرح کرده است .

 

در ادامه این نشست زارع نژاد رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز استانداری البرز نیز در سخنانی گفت : موضوع قاچاق و پیامد های مخرب آن بر پیکره اقتصاد کشورها ،بر کسی پوشیده نیست . این روزها با توجه به رشد چشمگیر رسانه های الکترونیکی ،تمام مردم درجریان آخرین رویدادها و وقایع دنیا قرار می گیرند . اخبار حوزه کسب و کار و مسائل حاشیه ای آن هم از موضوعاتیست که به سرعت در سطح بازارمنتشر می شود ومورد تحلیل و ارزیابی افراد دربخش های مربوطه قرارمی گیرد.

 

وی افزود: پدیده قاچاق یکی از موضوعات مهمی است که  عموم مردم بویژه فعالان اقتصادی با جنبه های منفی آن آشنایی دارند . تعطیلی کارخانجات تولیدی داخلی و افزایش بیکاری ناشی از آن ،روی آوردن افراد به سمت شغل های کاذب ،اختلال در نظام تامین اجتماعی و دیگر بیمه ها ،اختلال در نظام تولید و عرضه کالا و به طور کلی صدمه دیدن تمامی بخش های اقتصادی کشور از جمله اثرات زیانبار ورود کالاهای قاچاق به کشور هستند .

 

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد در کشورمان  ،قوانین مربوط به مبارزه با کالاهای قاچاق نیز به طور جامع تر تدوین شده و به بخش های اجرایی در استان ها ابلاغ شده است . در قوانین جدید ،دو وظیفه کلی از سوی قانون گذار مشخص شده است که در بحث شیوه های پیشگیرانه و فرهنگی و در بحث مبارزه و رویارویی با پدیده قاچاق خلاصه شده اند . البته در حال حاضر اجرای روش های پیشگیرانه و فرهنگی در اولویت قرار دارند .

 

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای ارائه شده در سامانه تجارت جامع کشور گفت : امید می رود با اجرای بخش های مختلف قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا ،تمامی دغدغه های سیستم توزیع کالا در سطح کشور مرتفع شود و باید توجه داشت که هماهنگی  تمامی دستگاه ها و بخش های دولتی و خصوصی ما را به اهداف تعیین شده ،نزدیک تر می کند .

 

زارع نژاد افزود: استان البرز ویژگی های منحصر بفردی در بحث های سرمایه گذاری ،تولیدی و صنعتی دارد که می توانیم با برنامه ریزی دقیق بر ظرفیت ها و ویژگی های آن بیافزاییم . همجواری با تهران ،قرار گرفتن در مسیر ارتباطی 14 استان کشور،برخورداری از اقلیم خوش آب و هوای کوهپایه های و جمعیت قابل توجه 3 میلیون نفری از جمله شاخصه های مهم این استان هستند .اما باد توجه داشت که همین ویژگی ها ،مورد توجه  سودجویان و شبکه های زیرزمینی قاچاق نیز قرار دارد .در همین رابطه طرح ها و مطالعات گسترده ای در کمیته های تخصصی ویژه بعمل آمده است تا راه های ورود کالاهای قاچاق به این استان گرفته شود .

 

وی افزود: ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان البرز در بحث های نظارتی و اجرای قوانین مربوطه نگاه ویژه ای به اصناف داشته و توانمندی بالای اتحادیه ها و اتاق اصناف را در پیشبرد راهکارهای پیشگیرانه و فرهنگی لحاظ کرده است .از همین رو انتظار داریم تا تشکل ها و فعالان صنفی همچون گذشته ما رادر اجرای قوانین این حوزه همراهی کنند .این احساس وحدت ،اعتماد و همدلی می تواند بستر مناسب را برای پاکسازی سطح بازار از کالاهای قاچاق و جلوگیری از فعالیت شبکه های زیرزمینی قاچاق فراهم کند .

 

در ادامه این نشست آقایان کریمی ،رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز و معمار پور ،رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز نیز در خصوص نقش اصناف در جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور ،نحوه ی همکاری های کسبه و بازاریان با ستاد های مبارزه با قاچاق کالا و ساماندهی فضای کسب و کار سخنان مبسوطی را بیان کردند .

tasvir 11

tasvir 10

tasvir 9

tasvir 8

tasvir 7

tasvir 6

tasvir 5

tasvir 4

tasvir 3

tasvir 2

tasvir 1