ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

hamedi رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران استان البرز گفت: معضل اصلی در صنف سوپرمارکت‌داران  تداخل صنفی است که در صنوف مشابه دیده می‌شود.

جمشید حامدی اظهار داشت: به طور مثال با مراجعه به خواروبار فروشی‌ها، لبنیات فروشی‌ها و حتی دکه‌ها تمام اجناسی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد در این صنوف هم به عرضه گذاشته شده است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران استان البرز با اشاره به اینکه تمام اعضای اتحادیه از این معضل شاکی هستند، عنوان کرد: تنها اقدامی که تا کنون توانسته‌ایم انجام دهیم دادن اخطاریه به این صنوف بوده است که متاسفانه پیگیری‌های بعدی توسط اجرائیات انجام نشده و سبب ادامه فعالیت این صنوف شده است.

حامدی با تاکید بر اینکه معضل دیگر این صنف گرفتن استعلام از ارگانهای ذیربط بوده که ما را با مشکل روبه‌رو کرده است، بیان کرد: به طور مثال در آیین‌نامه این صنف آمده است که باید برای صدور پروانه، ملک مورد نظر 50 متر باشد و زمانی که اداره بهداشت برای بازدید از ملک مذکور مراجعه می‌کند اگر این ملاک یک یا 2 متر کمتر باشد اعتراض می‌کند در صورتی که این امر هیچ ارتباطی به بهداشت ندارد.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران استان البرز با بیان اینکه عوارض صنفی شهرداری‌های هر منطقه در هر سال نسبت به سلیقه آن منطقه است، عنوان کرد: عوارض صنفی باید در چهارچوب  یک جدول مشخص شده پرداخت شود.

حامدی با تاکید بر اینکه  هرساله به عوارض صنفی افزوده می‌شود، اظهار داشت: با جلسه‌ای که با مسئولین شهرداری داشتیم قرار بر این شد که عوارض صنفی را به صورت یک فرمول به ما ابلاغ کنند تا ما هم بتوانیم مشکلات به وجود آمده در این موارد را حل کنیم.