ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

poushak1 کارگاه آموزشی و فرهنگی اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج ویژه متصدیان واحد های صنفی مناطق مهرشهر و کیانمهر ،سه شنبه 95/12/3 با حضور حجت الاسلام رسولی نماینده ولی فقیه در سپاه مهرشهر ،علیزاده ریاست بسیج اصناف استان ،سرهنگ مشایخ از اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی ،بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت و اعضای تحت پوشش برگزارشد .

در این کارگاه آموزشی مباحث مختلف شامل ساماندهی ویترین واحد های صنفی پوشاک مطابق با دستورالعمل های اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی ،مبارزه با خرید و فروش کالاهای قاچاق ، نقش اهالی صنف پوشاک در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و اهمیت صنعت پوشاک در اقتصاد و چرخه  اشتغال و کارآفرینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

میر اسماعیل صدیق رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج در همین رابطه گفت : بر اساس قانون جدید نظام صنفی ،اتحادیه های صنفی موظف هستند 15 درصد از بودجه خود را در جهت آموزش و ارتقاء سطح  دانش و مهارت های فنی و حرفه ای  اعضاء تحت پوشش هزینه کنند .بر همین اساس  از ابتدای سال جاری تاکنون این اتحادیه چندین کارگاه آموزشی با رویکردهای عفاف و حجاب ،جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق ،قوانین نظام صنفی ،دارایی ،بیمه ،کار و اموراجتماعی و بازاریابی ،مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و دیگر موضوعات مرتبط با حوزه کسب و کار را برگزار کرده است.

صدیق افزود : در طول سال گذشته ،اعضای زحمتکش صنف پوشاک فروشان کرج صدمات فراوانی از ناحیه دستفروشان متحمل شدند . این امر در نشست های مختلف به اطلاع مسوولان شهری رسید . رسانه های محلی کرج نیز نسبت به انعکاس صدای مظلومانه اصناف همکاری شایسته ای با ما داشتند ،اما متاسفانه هیچ گونه اقدامی در جهت ساماندهی دستفروشان انجام نشد و در روزهای پایانی سال مشاهده می کنیم که بساط دستفروش ها ، تمام معابر عمومی را اشغال کرده  و فضای بازار شهر کرج را مسموم کرده است .

وی در ادامه از اجرای طرح فروش فوق العاده و حراج پوشاک در واحد های صنفی خبر داد و افزود : کلیه همکاران محترم صنف که متقاضی مشارکت در اجرای این طرح هستند ،می توانند با مراجعه به اتحادیه و یا تماس با مدیر اجرایی  در جریان اجرای این طرح و چگونگی نام نویسی و اطلاع از شرح وظایف خود قرار گیرند .

وی افزود : این طرح با هدف تنظیم بازار ،تثبیت قیمت های پوشاک و ارائه خدمات متفاوت از سوی صنف پوشاک به شهروندان اجرا می شود .

در خاتمه این کارگاه آموزشی نیز از تلاشهای تعدادی از خیران صنف پوشاک با اهداء لوح تقدیر ،قدردانی شد.

poushak 10

poushak 9

poushak 8

poushak 7

poushak 6

poushak 5

poushak 4

poushak 3

poushak 2

poushak 1