ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

electromecanikعباس عاشری،رئیس اتحادیه الکترومکانیک کرج:

ارائه خدمات پس از فروش (گارانتی) در جذب مشتری و افزایش تولید ملی موثراست .

رئیس اتحادیه الکترومکانیک کرج در نشست با اعضای تحت پوشش این صنف ،ارائه خدمات پس از فروش (گارانتی کالا ) را یکی از راهکارهای موثر در افزایش تولید و جذب مشتری عنوان کرد و افزود :این مسئله طی سالهای اخیرمورد بی توجهی برخی تولید کنندگان قرار گرفته است .این درحالیست که ارائه خدمات پس از فروش ،امروزه بعنوان یک اصل مهم و ضروری در دنیای اقتصاد شناخته می شود و بسیاری از موسسات موفق صنعتی با تکیه برهمین اصل ،بازارجهانی را دراختیار گرفته اند.

وی افزود : با گسترش و افزایش تعاملات اقتصادی میان کشور ایران و دیگر کشورها و واردات بسیاری از کالاهای مصرفی به کشورمان ،موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش از سوی برخی وارد کنندگان و البته تولید کنندگان داخلی به فراموشی سپرده شده است .بدیهی است در چنین شرایطی و در صورت خرابی یک کالا مانند پمپ های آب ، قطعات یدکی و قابل تعویض برای تعمیر دستگاه یا کالای مورد نظر در بازار وجود ندارد . بنابراین مصرف کننده بایستی مجددا هزینه گزافی را متحمل شده و دستگاه جدیدی را برای انجام کارش تهیه کند .

وی افزود : اگر موضوع گارانتی کالا به صورت دقیق و علمی در سطح بازار ما مورد توجه همگانی قرار گیرد ، بازگرداندن دستگاه های معیوب  به چرخه فعالیت مجدد ،میسر می شود  و این امر در ابعاد  کلان از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه این نشست اعضای حاضر  پیرامون موضوع جلسه به بحث و گفتگو پرداختند و با ارائه نقطه نظرات خود ،خواستار پیگیری موضوع از طریق اتحادیه  شدند .

در این نشست مقرر شد ،اتحادیه صنف الکترومکانیک کرج به نمایندگی از طرف فعالان این حوزه ، ضمن مکاتبه با  تولید کنندگان دستگاه ها و کالاهای مورد استفاده در این صنف ،همچنین وارد کنندگان مطرح کشور در این حوزه ،نسبت به ارائه راهکار مفید در رابطه با  گارانتی کالا و الزام صاحبان صنایع و تجار به ارائه خدمات پس از فروش اقدامات لازم را انجام دهد .

این نشست چهارشنبه هجدهم اسفندماه سال جاری با همت هیات مدیره اتحادیه الکترومکانیک کرج و با حضور تنی چند از اعضای فعال این صنف در محل اتحادیه تشکیل شد.