ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ghanadan1نشست تخصصی بررسی مسائل و معضلات صنف قنادان با حضور روسای اتحادیه های سراسر کشور و با میزبانی اتحادیه صنف قنادان مشهد ،دوشنبه 96/6/13برگزار شد .

دراین نشست که برای اولین بار برگزار شد ،مسوولان اتحادیه ها  با حضور در این گردهمایی ،ضمن آشنایی با یکدیگر در خصوص مشکلات صنف به بحث و گفتگو پرداختند .

رضا امامی ،رئیس اتحادیه صنف قنادان کرج نیز با شرکت در این نشست صنفی ،درجمع همکاران صنفی اش با بیان مشکلات این حوزه شامل ، حدود صنفی ،تداخل صنفی ، اعمال نظر و تصمیم گیری های شخصی بازرسان بهداشت  و یکسان نبودن نرخ خدمات قنادی ها درشهرهای مختلف ،خواستار بررسی دقیق تر مسائل این صنف وهمکاری بیشتر سازمان صنعت ،معدن و تجارت با این صنف شد .

 

امامی درهمین رابطه گفت : فعالیت در صنف قنادی در وهله اول نیاز به عشق ،فداکاری و ازخود گذشتگی دارد .و بدون این ویژگی های نمی توان یک واحد صنفی قنادی را اداره کرد .

 

وی افزود : امروزه  واحدهای تولیدی شیرینی ،با گرفتاریهای متعددی روبرو هستند که عرصه را بر آنها تنگ کرده است و اگر شرایط کسب وکار آنها به همین منوال پیش رود،هرلحظه احتمال خارج شدن بسیاری ازهمکاران از این حرفه افزایش می یابد.

 

وی افزود : تداخل صنفی و نادیده گرفتن شرح وظایف از سوی واحد های صنفی دیگر مانند نانوایی ،لبنیات و جدیدا سفره خانه های سنتی  یکی از معضلات بزرگ صنف قنادان شده است .همچنین  افزایش روز افزون تقاضا برای تاسیس و راه اندازی واحد صنفی قنادی و برداشته شدن تبصره های مربوط به حدود صنفی نیز به یکی از بزرگترین دغدغه ها ی اعضای این صنف تبدیل شده است .

 

امامی افزود: اعمال نظر کارشناسان اداره بهداشت و تصمیم گیری های شخصی و عدم انطباق قوانین و دستورالعمل های شبکه بهداشت با فن آوری های مدرن درصنعت ساخت وساز و دکوراسیون داخلی ساختمانها ، یکی دیگر ازمشکلات این حوزه است .

 

امامی خاطرنشان کرد : این روزها ،واحد های صنفی مجبورهستند محیط داخلی خود را با شرایط روزجامعه منطبق کنند . استفاده از دیوارکوب ها و دیگر ادوات در دکوراسیون داخلی یک امر اجتناب ناپذیر است . این موضوعیست که از نظر کارشناسان و تصمیم گیران در اداره بهداشت با نظرات و دیدگاه های ضد و نقیض مواجه شده است .و هنوز راهکار و چارچوب مشخصی برای آن تعریف نشده است .

 

شایان ذکر است که موارد مطرح شده توسط رئیس اتحادیه قنادان کرج ،در دیگر شهرها نیز وجود دارد . در خاتمه این نشست مقرر شد ،جلسلت هم اندیشی این صنف هر شش ماه یکبار در یکی از شهرهای کشور برگزار شود و صورتجلسه تنظیمی و اعتراضات نمایندگان این صنف بزرگ نیز به طور مکتوب در اختیار سازمان های تصمیم گیر شهر قرار گیرد .



ghanadan1

ghanadan 2