ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

arayeshgaranezananeh1همایش آموزشی اتحادیه صنف آرایشگران زنانه کرج با هدف یاد آوری شرح وظایف و حدود اختیارات متصدیان این واحدها و عدم دخالت در امور پزشکی ،رعایت نرخ های مصوب و ضرورت همکاری با اتحادیه در شناسایی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب با حضور آقایان مختاری ،مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز،رضیعی ،قاضی شعبه هشت تعزیرات ،کریمی ،رئیس اتاق اصناف البرز ،علیزاده ،فرمانده بسیج اصناف استان البرز و رستمی رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز ،هیات مدیره اتحادیه صنف آرایشگران زنانه کرج و اعضای تحت پوشش این اتحادیه برگزار شد.

در این همایش آموزشی آخرین دستورالعمل های قانون نظام صنفی ، تخلفات  صنفی توسط اعضای این صنف ،انجام برخی امور پزشکی در واحد های صنفی آرایشگاه ،نادیده گرفتن مقررات و بی توجهی به شئونات اسلامی دربرخی از واحد های صنفی ،ضرورت همکاری اعضائ صنف با اتحادیه در شناسایی واحد های فاقد پروانه کسب در راستای اجرای طرح های ساماندهی بازار ، مورد بازگویی و بررسی قرار گرفت .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در بخش هایی از این گردهمایی آموزشی گفت : بانوان زحمتکشی که در این حرفه پرمسئولیت تلاش می کنند ،همواره به عنوان الگوهای ارزشمند عرصه کار و تلاش شرافتمندانه مورد توجه قرار می گیرند و اگر در جایی ،مواردی از تخلف مشاهده و عنوان می شود ،دلیلی بر محکوم کردن تمام افراد نیست .

وی افزود : اهالی این صنف خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه می کنند که شاید در نگاه اول کم ارزش به نظر برسد ،اما با کمی تامل در آن ،اهمیت و ارزش آن بیشتر آشکار می شود .حرفه آرایشگری به نوبه خود در پاکیزگی و آراستگی مردم جامعه نقش مهمی دارد و این مهم در بعد کلان ،آرامش ،سلامت و انضباط را در محیط اجتماع جاری می سازد .

کریمی افزود : توجه به سیمای ظاهری و آراستگی و پاکیزگی فردی ،یکی از نکته های اخلاقی و مورد سفارش در دین مبین اسلام است .در روایات داریم که پاکیزگی نیمی از ایمان است .در روایت دیگری می خوانیم که خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد . بنابراین در دین اسلام نه تنها ،توجه  و اهمیت دادن به سیمای ظاهری نهی نشده است بلکه مورد سفارش نیز قرار گرفته است. و از این منظر شغل و حرفه آرایشگری می تواند ، رواج دهنده این اخلاق و رفتار پسندیده در جامعه باشد .

رئیس اتاق اصناف البرز افزود :  نکته قابل توجه این است که توجه به زیبایی و آراستگی نباید در مقابل شئونات ،عرف و اعتقادات جامعه اسلامی ما قرار گیرد و توجه به این امر مهم یکی از وظایف اصلی دست اندر کاران حرفه آرایشگری است که باید با دقت به آن عمل شود.

کریمی افزود : ما در کشوری زندگی می کنیم که اعتقادات و دستورات مذهبی ، رکن اساسی و مورد توجه همه مردم است. در این میان عفاف و حجاب نیز یکی از معیار های اصلی دین اسلام است که متاسفانه از سوی دشمنان به شدت مورد حمله قرار گفته است . بانوان ایرانی همواره با حجاب خود در سنگرهای مختلف حضور داشته اند و در کنار مردان و در راه دفاع از عزت ،شرف و باورهای مذهبی مردم این دیار جانفشانی کرده اند . حجاب زنان ایرانی یکی از ابزارهای قدرتمند فکری در مقابل تفکر غربی است و از این رو دشمنان همواره در پی آسیب رساندن به این ابزار قدرتمند هستند .

وی افزود : با توجه به ساختار و اهمیت بالای حرفه آرایشگری ،این انتظار از تمامی فعالان این صنف می رود تا با درک شرایط کشور ،ضمن پاسداری از ارزشها و باور های دینی و احترام به حقوق همکاران ،از هرگونه اقدامی که منجر به سوء تعبیر و ذهنیت اشتباه برای شما شود ،پرهیز کنید .

در بخش های دیگری از این همایش ،بانوان حاضر در جلسه سوالاتی را در خصوص اخذ پروانه کسب ،فعالیت واحد های فاقد مجوز ،چگونگی همکاری با اتحادیه و .... مطرح کردند که مسئولان حاضر به تمامی آنها پاسخ دادند .

arayeshgaranezananeh1

arayeshgarane zananeh 2

arayeshgarane zananeh 3

arayeshgarane zananeh 5

arayeshgarane zananeh 6

arayeshgarane zananeh 7