ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

pooshak22به همت اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج و در راستای برنامه های آموزشی وفرهنگی این اتحادیه ،اولین کارگاه مشترک آموزشی با حضور و مشارکت هیات مدیره اتحادیه های عرضه کننده و تولید کننده پوشاک استان البرز و جمعی از اعضای این صنف در محل سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکزاستان البرز برگزارشد .

در این کارگاه آموزشی که با هدف بررسی مشکلات وموانع تولید داخلی برگزارشد ،آقایان حمید کریمی ،رئیس اتاق اصناف البرز. رضیعی ،قاضی شعبه پنجم تعزیرات حکومتی وکارشناس امورصنفی . سرهنگ کاکی ،نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی .دکترعطایی ، معاونت و کارشناس شهرداری و رمضان رستمی ،رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز در خصوص مسائل حوزه بازار و نقش فعالان صنفی در پیشگیری ازجرائم و تخلفات صنفی به ایراد سخن پرداختند.

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف البرز در بخش نخست این کارگاه آموزشی با اشاره به نقش پررنگ و موثر اصناف در فرهنگ سازی و تشویق مردم به استفاده از کالاهای ایرانی ،خاطر نشان کرد : اصناف و بازاریان جایگاه بسیار مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارند ،چرا که حلقه ارتباطی میان تولید کننده کالا و مصرف کنندگان توسط این بخش تشکیل می شود . از همین جهت نوع فعالیت و نگاه اصناف می تواند ضامن موفقیت و توسعه صنایع مختلف داخلی باشد .

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت کنونی بازار و اهمیت مشارکت و همکاری کسبه در اجرای برنامه های فرهنگی و هوشیاری آنها درمقابله با تهدیدات و تهاجم فرهنگی دشمن پرداخت و افزود :مواضع خصمانه و رویکرد دشمنان ،طی چهل سالی که ازانقلاب اسلامی می گذرد،برای تمامی مردم ایران آشکار شده است و امروزهمه ما می دانیم که درچه شرایطی قرارداریم .

وی افزود : درجنگ بزرگ اقتصادی و فرهنگی که بر علیه کشور ما به راه افتاده است ،نقش اصناف و بازاریان ،بیش از هر گروه و طیف دیگری مهم تر است . و می توان گفت که سربازان این نبرد نابرابر و ناجوانمردانه در حقیقت جامعه صنفی و اقتصادی کشور است . از این جهت تمامی فعالان حوزه های اقتصادی باید با درک صحیح شرایط ،سنگر خود را در برابر تهاجم بزرگ اقتصادی مستحکم کنند.

میر اسماعیل صدیق ،رئیس اتحادیه صنف پوشاک کرج نیز در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت : یکی از برنامه ها و اولویت های اتحادیه پوشاک کرج ،اجرا و پیشبرد طرح های فرهنگی است که چند سالیست با مشارکت و همراهی اتاق اصناف ،ستاد امر به معروف و نهی از منکر،سازمان تبلیغات اسلامی ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،کارگروه کشوری مد و لباس ،اتحادیه پوشاک تهران و دیگر عوامل و دست اندرکاران امور فرهنگی دنبال می شود .

وی افزود : کارگاه آموزشی امروز نیز در همین راستا و با حضور همکاران صنفی در اتحادیه های فروشندگان و تولید کنندگان پوشاک شهرهای استان البرز تشکیل شده است که طی آن مباحث و موضوعات مختلف شامل ،عدم فروش البسه نامتعارف و مغایر با شئونات جامعه اسلامی ،توجه به معیارها و ارزشهای اخلاقی در واحد های صنفی ، برگزاری جشنواره های مد و لباس با همکاری طراحان و فارغ التحصیلان رشته مد از دانشگاه ،ایجاد بستر مناسب جهت آشنایی طراحان جوان با محیط های تولید پوشاک و ارائه ایده های جدید متناسب با فرهنگ و ارزشهای ایرانی و اسلامی و ده ها نکته دیگر توسط کارشناسان و مسئولان حاضر در جلسه مورد تحلیل قرار می گیرد .

صدیق افزود : همانگونه که می دانیم تهاجم فرهنگی دشمن در شکل ها و عرصه های مختلف دنبال میشود که صنعت پوشاک به دلیل جایگاه و موقعیت ویژه ای که دارد ،در این شبیخون فرهنگی مورد توجه بسیار قرار دارد .از این رو اهالی صنعت پوشاک کشور بایستی با دقت و نگاه عمیق تری ، مسائل این حوزه را دنبال کنند و اجازه ندهند تا مقاصد شوم دشمنان از طریق آنها در سطح جامعه اجرایی شود .

وی افزود :متاسفانه پوشاکی که از مبادی غیرقانونی و شبکه های زیرزمینی قاچاق وارد کشور ما می شود ،عموما با هدف تخریب نهاد خانواده ، ترویج فرهنگ مبتذل بی بند و باری و آسیب رساندن به ارزشها و بنیاد های اخلاقی جامعه ایرانی ،طراحی و تولید می شوند . از این جهت فعالان حوزه فروش پوشاک باید توجه کنند که وارد بازی دشمن نشوند .

وی افزود : اتحادیه پوشاک کرج از ابتدای سال جاری با برگزاری نشست های مختلف با حضور اعضای تحت پوشش خود ، ممنوعیت فروش برخی اقلام مانند مانتوهای جلوباز ،شیشه ای ،شلوارهای پاره ،البسه با طرح های مبتذل و معرف گروه های شیطان پرستی را به اطلاع همکاران صنف پوشاک رسانده است .و تمام اعضای دارای پروانه کسب ما ،موارد فوق را رعایت می کنند .اما متاسفانه مشاهده می شود که این قبیل البسه ،از طریق شبکه های دستفروشی و غیرمجاز و یا از طریق کانال های تلگرامی در سطح جامعه به فروش می رسند که پیگیری آنها و جلوگیری از فعالیتشان در حیطه اختیارات اتحادیه نیست .

شایان ذکر است که در انتهای این کارگاه آموزشی ،تعدادی از اعضای فعال اتحادیه که همکاری شایسته ای در رابطه با فروش کالاهای داخلی داشته اند ،مورد تقدیر قرار گرفتند .

همچنین پس از پایان این کارگاه ،نشست تخصصی دیگری در محل اتحادیه پوشاک فروشان کرج و با حضور هیات مدیره اتحادیه های پوشاک شهرهای استان البرز،سرهنگ کاکی معاونت اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی .رضیعی ،قاضی شعبه پنج دادگاه تعزیرات حکومتی استان البرز ،حمید کریمی ،رئیس اتاق اصناف البرز.علیزاده ،فرمانده بسیج اصناف استان البرز. دکتر میر ابراهیم صدیق ،رئیس اسبق اتحادیه پوشاک و معاونت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ،تشکیل شد که طی آن مشکلات حوزه تولید پوشاک و موانع توسعه کارگاه های کوچک تولید پوشاک مورد ارزیابی قرار گرفت .

 pooshak 1

pooshak 2

pooshak 3

pooshak 4

pooshak 5

pooshak 6

pooshak 7

pooshak 8

pooshak 9

pooshak 10

pooshak 11

pooshak 12

pooshak 13

pooshak 14

pooshak 15

pooshak 16

pooshak 17

pooshak 18

pooshak 19

pooshak 20

pooshak 21

pooshak 22