ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی در استان موجود و اگر سیستم توزیع بدرستی عمل کند، قطعا مشکل و کمبودی نخواهد بود و همچنین قیمت ها به شکل غیرمنطقی افزایش نمی یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت توزیع کنندگان داخلی استان جهت توزیع مواد غذایی بویژه روغن و شکر استفاده شود، افزود: در جایی که فعالان اقتصادی، تجار، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان قدرتمندی در استان داریم، نباید شبکه توزیع را به خارج از استان بسپاریم.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا در توزیع دارو با مشکل مواجه بودیم ولی زمانی که مدیریت توزیع را در داخل استان بدست گرفتیم، هیچ داروخانه ای با کمبود و تاخیر تامین دارو و مواد ضد عفونی کننده مواجه نشد، بنابراین در شرایط فعلی نیز باید چنین رویه ای را در پیش بگیریم.

شهبازی گفت: کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی در استان موجود و اگر سیستم توزیع بدرستی عمل کند، قطعا مشکل و کمبودی نخواهد بود و همچنین قیمت ها به شکل غیرمنطقی افزایش نمی یابد.

وی افزود: فرمانداران در شهرستان ها باید اشراف کامل به ورود و خروج کالاهای اساسی داشته باشند و روند امور را به صورت میدانی مورد نظارت قرار دهند.

استاندار البرز گفت: با اشاره به همایش اخیر استانداران با وزیر محترم کشور دغدغه هایی مطرح شد، افزود: بر این اساس موضوعاتی پیرامون حفظ و تامین امنیت، سلامت و معیشت مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بیماری منحوس کرونا تبعات بسیاری در دنیا و به تبع آن ایران داشت که بواسطه آن برخی افراد شغل خود را از دست دادند.

شهبازی گفت: انسجام و وحدت مسئولان استان و تعامل و همکاری در جهت مقابله با کرونا و عواقب آن بسیار خوب و قابل تقدیر است.

وی افزود: همراهی کم نظیر مردم البرز در جهت اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی بویژه اصناف، نتایج بسیار خوبی داشت و در ۴ هفته اخیر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مدیریت بیماری در استان تقدیر کرده است.

وی گفت: معاون محترم وزیر بهداشت نیز در اوایل هفته جاری در البرز حضور یافته و از اقدامات مقابله ای استان و مدیریت صحیح در جهت کاهش مرگ و میر و بستری قدردانی کردند.

شهبازی افزود: طبق دستور رییس جمهور محترم که در قالب بخشنامه ابلاغ شده هر هفته جلسات ستاد تنظیم بازار برگزار می شود، نظارت بر عرضه، تولید، توزیع و قیمت های کالاهای اساسی در این جلسات صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مدیران مربوطه باید برنامه ریزی کنند که با نظارت کافی از افزایش افسار گسیخته قیمت ها جلوگیری کنند.

شهبازی گفت: بسیج اصناف با بهره برداری از نیروهای داوطلب ادارات استان نسبت به نظارت بازار اقدام می کنند.

وی افزود: در خصوص توزیع و تامین میوه شب عید، مقرر شد که شبکه مطمئنی برگزیده شود.

استاندار البرز گفت: مقرر شد مدیر کل صمت استان با همکاری فرمانداران برنامه ریزی کند که تمامی توزیع کالاهای اساسی که از طریق دولت تامین می شود، تحت نظارت جدی و توزیع مناسب باشد.