ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

jalaseh behdasht 13 در نشست  جمعی از روسای اتحادیه های صنفی کرج با دکتر درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و معاونان دراداره بهداشت محیط ،مسائل و معضلات صنوف در حوزه بهداشت محیط ، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

دراین نشست که یکشنبه هفدهم بهمن ماه سال جاری برگزار شد،مواردی از اعمال سلیقه های شخصی بازرسان شبکه بهداشت در برخورد با صنوف ،توسط بهروز حصاری نائب رئیس اتاق اصناف عنوان شد . جلوگیری از فعالیت واحد صنفی به دلیل شکستگی کاشی یا سرامیک و پنجره ، عدم ثبت نامه های ارسالی از سوی اتحادیه های صنفی در مراکز بهداشتی ، برخوردهای سلیقه ای در برخورد با متصدیان برخی صنوف در قنادی ها ، اغذیه فروشی ها و میدان میوه و تره بار کرج ،جلوگیری و پلمپ واحد صنفی به دلیل نداشتن کف شور و خرابی آبگرمکن و مواردی از این دست که دستورالعمل خاصی در خصوص آنها وجود ندارد و ... ،از مواردی بود که در این نشست مطرح شد .

حصاری در حین سخنان خود ،توجه به موازین بهداشتی و اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی از سوی فعالان صنفی حوزه مواد غذایی را بارها مورد تاکید قرار داد . و حتی خواستار برخورد جدی بازرسان بهداشت با کوچکترین سهل انگاری و بی توجهی به امر بهداشت  فردی از سوی فعالان صنفی شد .وی در همین رابطه گفت : اینکه یک فرد صنفی با ارائه مواد غذایی ناسالم و بی کیفیت ،سلامت عمومی جامعه را به خطر بیاندازد مورد تایید هیچ یک از ما نیست ،بلکه اعتقاد داریم با چنین افرادی بدون هیچگونه اغماض  و بخشش باید برخورد شود و حتی فراتر از آن پروانه کسب انها نیز باطل شود .

وی افزود : صدای اعتراض و شکایت نمایندگان اصناف زمانی بلند می شود که می بینیم برخورد های سلیقه ای و خلاف قانون تعدادی از بازرسان مراکز بهداشتی ،حیثیت،اعتبار و آبروی یک فرد صنفی را زیر سوال برده است و به عبارتی دیگر  حقی از یک مظلوم ،پایمال شده است .

در ادامه این نشست دکتر درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز با اشاره به اهمیت مسائل بهداشتی و لزوم توجه تمام افراد بویژه فعالان صنفی ، درسخنانی جایگاه و نقش اتحادیه های صنفی در افزایش آگاهی های عمومی درحوزه بهداشت و سلامت مهم توصیف کرد و افزود : اعتقاد داریم اتحادیه های صنفی بازوان قدرتمند ما در فرهنگ سازی و حرکت مردم به سمت اجرای دقیق و صحیح قوانین بهداشتی در جامعه هستند .

در خاتمه این نشست نیز مقرر شد ،معضلات خاص اصناف در حوزه بهداشت ،توسط روسای اتحادیه های صنفی به طور مکتوب به معاونت این دانشگاه اعلام شود .

jalaseh behdasht 15

jalaseh behdasht 14

jalaseh behdasht 13

jalaseh behdasht 12

jalaseh behdasht 11

jalaseh behdasht 10

jalaseh behdasht 9

jalaseh behdasht 8