ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

majaziدبیرکل اتاق اصناف ایران ضمن تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه کسب وکارهای مجازی  گفت: اعتقاد مجموعه اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت اختیار دادن در تمام امور، سیاست گذاری و همچنین مدیریت این حوزه به خود فعالان در این زمینه است.

علی عوض پور افزود: زمان برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای اتحادیه کسب و کارهای مجازی روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه جاری (فردا) است.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی کسب وکارهای مجازی در سطح کشورعلاوه بر اتاق اصناف ایران که مسئولیت اجرایی این انتخابات را برعهده دارد، برخی از مراکز استان ها شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و یزد نیز با همکاری اتاق های اصناف و سازمان های صنعت و معدن تجارت محل رای گیری هستند.

در نشستی که با حضور شماری از فعالان و افراد صاحب نام در حوزه کسب و کار مجازی در اتاق اصناف ایران برگزار شد، جزییات برگزاری انتخابات برای تشکیل اتحادیه مطرح شد.

مهدی رضوانی کارشناس بازاریابی شبکه ای با تشریح جزییات برگزاری انتخابات تشکیل اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: در این انتخابات که برای نخستین بار برگزار می شود، پس از صدور فراخوان و ثبت نام برخی از فعالان این حوزه، کار احراز تایید صلاحیت آنان آغاز شد و ۳۶ نفر تایید شدند.

وی افزود: نامزدهای تایید صلاحیت شده تا روز رای گیری حق تبلیغ به هر روشی را دارند و در روز رای گیری همه کسانی که دارای پروانه کسب هستند، می توانند با مراجعه به اماکنی که تعیین شده مانند اتاق اصناف ایران در تهران به عنوان هیات اجرایی و دیگر استانها به نامزد مورد نظر خود رای بدهند.

رضوانی گفت: دسترسی به جزییات بیشتر از طریق سایت ایرانیان اصناف و اتاق اصناف ایران وهمچنین تلفن های این دو مجموعه امکانپذیر است.

وی افزود: با توجه به الکترونیکی بودن سیستم رای گیری از ابتدای رای گیری تا شمارش آرا، بلافاصله آرا استخراج شده و صورتجلسه می شود. سپس صدور اعتبار نامه انجام می شود و مهلت اعتراض هم به مدت  ۳ روز پس از انتخابات تعیین شده است.

علی امانت رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان که در این جلسه حضور داشت نیز گفت: برای نخستین بار انتخابات و رای گیری در چند نقطه کشور، با این مکانیزم و همزمان  برگزار می شود.