ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 33عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه دستفروشی یک پدیده اجتماعی است، اظهار داشت: وجود بازارهای شبانه متناقص با فرهنگ اجتماعی است.

رحیم خستو بیان داشت: فراهم نمودن مکان هایی برای دستفروشان سبب ضرر رسانى به مغازه دارانی است که هزینه های بسیاری از جمله مالیات پرداخت می کنند، همچنین وجود بازار های شبانه مجوز حضور در خیابانها تا پاسی از شب را فراهم کرده که این موضوع با فرهنگ اسلامی متناقص است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: پدیده دستفروشی از منظر جامعه شناسی، فتح کوچه خیابانهای شهر است که روز به روز این موضوع دامنه دار شده است و از لحاظ زیبا منظر شهری تهدید بزرگی به شمار می رود.

 خستو با بیان اینکه در اختیار گذاشتن زمین برای افرادی که تولید کالا می نمایند منجر به کارآفرینی نیز می شود، گفت: این موضوع باید جایگزین جانمایی برای دستفروشان شود، ضمن اینکه باید فضاهایی به صورت  روزانه  در اختیار زنان کارآفرین و سرپرست خانوار قرار گیرد.

این مسئول در ادامه افزود: بسیاری از دستفروشان با وجود داشتن شغل مناسب و محل صنفی، اقدام به اشغال فضاهایی برای رسیدن به سود بیشتر می نمایند که این موضوع نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی است.