ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

rostamiرستمی گفت : با توجه به فصل افزایش نقل وانتقالات مستاجران، بعضاً شاهد هستیم که برخی از مشاورین املاک نیز نسبت به دریافت حق الزحمه مازاد (کمیسیون) اقدام می نمایند. این امر علاوه بر ایجاد نارضایتی برای شهروندان، تخلف صنفی محسوب شده و در صورت مواجهه بازرسان وفق مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی  افزود : مشاورین املاک موظف هستند که نرخنامه رسمی اتحادیه را در معرض رویت مشتریان، صدور فاکتور بابت حق الزحمه یا کمیسیون دریافتی و ارائه قراردادهای رسمی با کد رهگیری بوده و حق مطالبه هرگونه بیشتر و یا بغیر از حق الزحمه مصوب را نخواهند داشت.

رستمی ضمن تاکید مجدد بر رعایت حق الزحمه مصوب، از شهروندان درخواست نمود پس از تنظیم هرگونه قرارداد در دفاتر مشاور املاک، فاکتور رسمی که در آن مبلغ حق الزحمه قید گردیده است را مطالبه نمایند.

مدیر بازرسی اصناف البرز اعلام نمود: تاکنون بیش از 500 واحد صنفی مشاور املاک مورد بازرسی قرار گرفته که ضمن ارشاد قانونی در موارد جزئی، پرونده واحدها متخلف نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

از شهروندان نیز درخواست میگردد در صورت مشاهده هر گونه تخلفات صنفی مراتب را از طریق شماره تلفنهای          5-32218154  و یا با مراجعه حضوری به بازرسی و نظارت اصناف استان البرز واقع در میدان آزادگان، ابتدای خیابان برغان جنب پاساژ رضا مطرح نمایند.