ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

rostamiمدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و عید نوروز و افزایش تقاضای عموم برای شستشوی فرش ها و مبلمان منزل، نظارت بر مراکز قالیشویی توسط بازرسان اصناف تشدید یافت.

وی با تاکید بر حساسیت واحدهای قالیشویی در جامعه گفت: علاوه بر حساسیت معمول در شستشوی فرش و مبلمان برای مردم در این ایام؛ اهمیت مضاعفی نیز از آن جهت که متصدیان این صنف به داخل منازل مسکونی افراد مراجعه می نمایند وجود دارد و این امر اقتضا می نماید واحدصنفی حتماً مجاز و محل آن نیز برای مشتری مشخص باشد. بر این اساس به کلیه همشهریان که قصد اخذ خدمات از این مراکز را دارند توصیه می­گردد به جهت اطلاع و حصول اطمینان از مجاز بودن، به صورت تلفنی یا حضوری وضعیت واحدهای قالیشویی مورد نظر را از اتحادیه فرش فروشان و قالیشویان شهرستان کرج استعلام نمایند.

وی همچنین اشاره داشت: همشهریان در هنگام مراجعه به این واحدها حتماً درخواست رسید رسمی و در پایان نیز درخواست صورتحساب رسمی نمایند و در نظر داشته باشند که ثبت دقیق نام، نشانی و تلفن واحدصنفی و همچنین مشخصات کالا و خدمات مورد تقاضا، به همراه درج قیمت در رسید و فاکتور الزامی می باشد.

رستمی از شناسایی 38 مرکز غیرمجاز نیز خبر داد و افزود: با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی و اتحادیه صنف فرش فروشان، اخیراً 38 مرکز که فاقد هرگونه دفتر یا واحدصنفی بوده و صرفاً با تبلیغات و ارائه شماره تلفن در سطح استان اقدام به ارائه خدمات می نمودند نیز شناسایی شده که اقدامات لازم درجهت برخورد قانونی و ساماندهی آنها معمول گردیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت برخورد با مشکلات و تخلفات احتمالی شماره تلفن های 5 – 32218154 بازرسی و نظارت اصناف استان البرز پاسخگو و آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی خواهد بود.