ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهروندان مراقب تبلیغات نامتعارف برخی از واحد های صنفی باشند !

ابتدا با فلسفه فروش فوق العاده و راه های ترویج محصول اشنا شویم :

میتوان گفت نوعی استراتژی بازاریابی برای تعامل میان فروشنده و خریدار است که در ان فروشنده سعی میکند با متقاعد کردن مشتری او را به خرید ترغیب کند.

این شیوه در بازاریابی با ایجاد اشتیاق در ذهن خریدار به افزایش وفاداری مشتری کمک میکند.استفاده از روش هایی مانند: ارایه تخفیف-برگزاری جشنواره های فروش و ارسال رایگان و ... از انواع این نوع بازاریابی هاست .به طور مثال میتوان به نوعی از فروش اشاره کرد که مشتری را ترغیب میکند تا با خرید کالای بیشتر، تخفیف بیشتری بگیرد.

از اهداف این کار :معرفی محصول-توسعه تصویر برند-ایجاد اگاهی در مشتریان-نمایش مزیت رقابتی و تبدیل شدن مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی.

بر اساس گزارش برخی شهروندان در خصوص تخلف فروش اجباری در برخی از واحد های صنفی مستقر در مجتمع های تجاری ،بازرسی های میدانی توسط هییت رییسه اتاق اصناف استان البرز و گشت های بازرسی به عمل امد. در بازرسی های به عمل امده مشخص شد برخی از واحدهای صنفی با تبلیغات غیر متعارف و بعضا اغوا کننده سعی در جذب مشتریان و دریافت سودهای خارج از تعرفه را دارند.

در این تکنیکی که برخی از واحد های صنفی به کار میبرند، با معرفی چند محصول همگن و مشابه و یا استفاده از برندها و یا نشان های خارجی یا بعضا داخلی ، اقدام به عرضه کالا به مصرف کنندگان می نمایند.

 با توجه به این که این نوع فروش بر اساس قوانین نظام صنفی تخلف فروش اجباری بوده ،با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی صورت گرفته و برگه گزارش بازرسی از تخلفات، جهت رسیدگی نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به همه شهروندان توصیه می شود: خرید خود را  حتما از واحد های دارای پروانه صنفی معتبر انجام دهند و حتما در قبال خرید کالا، درخواست دریافت فاکتور معتبر و رسمی، همراه با قید مشخصات دقیق ،میزان و مبلغ کالا به عمل اورند.

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز

1403/1/19