ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

همایش بزرگ عفاف و حجاب با حضور فعالین صنف پوشاک فروشان ،تولید کنندگان و عرضه کنندگان پوشاک در سطح شهرکرج،در اتاق اصناف برگزارگردید.

در این همایش نماینده دادستانی استان البرز،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان،مسئولین قرارگاه های عفاف و حجاب در استانداری و اداره صمت استان البرز و هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز و رئیس اتحادیه پوشاک فروشان و سایر روئسای اتحادیه ها حضور داشتند.

محمد دادخواه رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرزدر خصوص عفاف و حجاب گفت :

همه تلاش جامعه صنفی در راستای اجرای بهینه و صحیح طرح نور میباشد.وی افزود : نیروی انتظامی ، اصناف و اتحادیه های تحت پوشش در راستای اجرای صحیح عفاف و حجاب هم افزایی و همکاری کاملی را دارند.

دادخواه از همه واحد های صنفی عرضه کننده البسه درخواست کرد در خصوص اجرای صحیح عفاف و حجاب با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند. ایشان از متصدیان و کارکنان و فروشندگان واحدهای صنفی درخواست نمود با رعایت کامل عفاف و حجاب در راستای اجرای  طرح نور همکاری لازم را داشته باشند .

دادخواه از همکاری نیروی انتظامی در اجرای طرح نور و تذکر لسانی و وظایف ایجابی  و فرهنگ سازی در حوزه صنفی تشکر ویژه ای را نمود.

صدیق رئیس اتحادیه پوشاک اظهار داشت: همه واحدهای صنفی مکلف به رعایت قوانین نظام صنفی در حوزه اصناف میباشند. وی از همه کسبه درخواست نمود در راستای احیای فرهنگ ایرانی اسلامی، واحد های صنفی ،کمک به اجرای هرچه بهتر طرح عفاف و حجاب نمایند.وی از عرضه پوشاک نامتعارف توسط واحدهای صنفی غیر مجاز ،دستفروشان و فروشگاه های اینترتی که در اختیار اتحادیه نیست گله مند بود .وی از پلیس و دست اندر کاران حوزه نظارتی در بخش عفاف و حجاب درخواست نمود که نسبت به جمع اوری واحدهای صنفی غیر مجاز عرضه کننده پوشاک نامتعارف اهتمام بیشتری داشته باشند تا واحد های صنفی با فراق بال بهتری نسبت به رونق کسب کار خود اقدام نمایند.

سرهنگ عسگری رئیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا استان البرز در ابتدا از همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش و واحدهای صنفی در راستای اجرای هر چه بهتر طرح نور تشکر ویژه ای را نمود.

 عسگری ادامه داد: بیشتر واحدهای صنفی که در انها جوانان مشغول به فعالیت هستند بر اساس القائات فضای مجازی و بدون اگاهی اقدام به بدحجابی مینمایند.وظیفه پلیس در این راستا تذکر لسانی برای بهبود فضای کسب و کار و اجرای طرح عفاف و حجاب میباشد.

عسگری ادامه داد : پلیس با همه توان با عرضه پوشاک نامتعارف در بخش قاچاق  و فروشگاه های مجازی برخورد بدون اغماضی را انجام داده است و این طرح تا پایان زمانی که عرضه کالای قاچاق نامتعارف به نقطه صفر برسد ادامه خواهد داشت.

رئیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا استان البرز گفت : بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ، دشمن در بحث عفاف و حجاب با برنامه ریزی و به صورت مدون در حال فروپاشی خانواده های ما میباشد.

 وی عنوان نمود : ما و همه شهروندان و سایر دستگاه های حوزه عفاف و حجاب نیز باید با برنامه به جنگ دشمن برویم.موضوع عفاف و حجاب تکلیف قانونی و شرعی است و همه شهروندان مکلف به رعایت ان میباشند.

عسگری در ادامه اظهار داشت: در اراستای اجرای این طرح متوجه حضور بعضی از فروشندگان در واحدهای صنفی به صورت غیر مجاز واستفاده از اتباع بیگانه میباشیم .وی از همه کسبه درخواست نمود در استفاده از کارکنان و پرسنل ،با رعایت قوانین جاری و به کار گیری پرسنل از افراد مجاز و دارای هویت ایرانی و یا مشخصاتی که قابل رصد باشد، استفاده کنند.

عسگری گفت در راستای طرح عفاف و حجاب و بازدید میدانی از برخی از واحدهای صنفی ارایشگاه های زنانه متاسفانه شاهد عرضه البسه غیر مجاز و غیر متعارف بودیم که با انها نیز بدون اغماض برخورد شده است .

عسگری در پایان از همکاری همه کسبه و اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف تشکر کرد و عنوان نمود معدود افرادی که در راستای طرح عفاف و حجاب اقدام به هنجار شکنی خواهند نمود با تذکر لسانی انشالله در مسیر درست قرار خواهند گرفت. با هنجار شکنانی که به صورت عامدانه در راستای مقابله با عفاف و حجاب برایند، پلیس بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود برخورد لازم را صورت خواهد داد.

 

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز

10/2/1403