ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

rostami2مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز اظهار داشت: ترویج فرهنگ مصرف کالای استاندارد یه ضرورت اجتماعی است که تحقق آن نه تنها مستلزم رعایت توسط عرضه¬کنندگان کالا و خدمات بوده، بلکه اهمیت و مطالبه عموم مصرف کنندگان و مردم را نیز می طلبد. در قوانین و مقررات، بنا به اهمیت و شرایط کالا و خدمات موجود در بازار، دو گروه استاندارد اجباری و تشویقی در نظر گرفته شده که رعایت استاندارد اجباری در موارد اعلامی از سوی سازمان ملی استاندارد، برای کلیه تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات الزامیست.

رستمی افزود: علاوه بر قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، قانون نظام صنفی نیز نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و عرضه کالا یا خدمات غیراستاندارد را تقلب در کسب و مشمول مجازات های تعزیری اعلام نموده است.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به اهمیت رعایت استاندارد، در سال جاری گشت¬های تلفیقی بازرسی و نظارت اصناف با اداره کل استاندارد استان البرز اجرا گردید. طی دو ماه اخیر توسط تیم¬های اعزامی از 120 واحد تولیدی و توزیعی در سطح شهرستان کرج بازدید بعمل آمد که ماحصل آن شناسایی 26 واحد متخلف در این حوزه بود که پرونده آنها به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

رستمی همچنین تصریح نمود: به علت اهمیت موضوع و مخاطرات احتمالی آن برای مردم، رویکرد بازرسی و نظارت اصناف در مواجهه با عرضه کنندگان کالاهای تقلبی، بی کیفیت و غیراستاندارد، فرهنگ سازی و مقابله قانونی است و از شهروندان نیز درخواست می گردد در صورت مشاهده تخلفات در این حوزه، مراتب را از طریق تلفن های 5-32218154 بازرسی و نظارت اصناف اعلام نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.