ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

ساماندهی،اسکان و استفاده از ظرفیت های فنی و مهارتی اتباع خارجی در استان البرز مورد بررسی قرار گرفت .
سردار دکتر مهدی محمودی دستیار وزیر و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به همراه آقایان دکتر بیژنی ،معاون اجرایی اداره کل اتباع خارجی . نژاد مقدم ،مشاور و رئیس دفتر . ساسانی ، مشاور امور بین الملل مدیر کل . جعفری ، مدیر امرواتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف البرز ، در خصوص ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استان البرز ، استفاده از ظرفیت های فنی و مهارت های تخصصی این افراد و ضرورت همکاری اصناف در شناسایی و ساماندهی فعالیت های اقتصادی مهاجران مورد بررسی قرار گرفت .
در حال حاضر حدود 170 هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در استان البرز زندگی می کنند که رسیدگی به امور این جمعیت گسترده با توجه به فرهنگ و شرایط خاص آنها ، یکی از مسائل مهم در استان البرز است .
بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در این نشست ضمن اعلام آمادگی اصناف برای هر گونه همکاری با اداره امور اتباع خارجی در استان البرز بر ضرورت ساماندهی و نظارت دقیق بر شرایط اشتغال و اسکان اتباع خارجی در این استان تاکید کرد
وی در همین رابطه گفت : همانگونه که می دانیم مردم کشور افغانستان آسیب دیده و خسته از سالها جنگ و درگیری های سیاسی و به امید ساختن زندگی بهتر راهی دیگر کشورها شده اند . در میان کشورهای همسایه ، ایران به تشابهات فرهنگی و زبانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که منجر به مهاجرت غیر قانونی مردم افغانستان در ابعادی گسترده به سوی ایران شد .
وی افزود : در میان مهاجران افغانی ، طیف گسترده ای از افراد با تحصیلات عالی ، مهارت های فنی ،حتی چهره های علمی ،ادبی و ...وجود دارد که ایران را کشور مناسبی برای زندگی ( به لحاظ مجاورت و همسایگی با افغانستان ) یافته اند و در بخش های مختلف شروع به کار کرده اند .
حصاری افزود : در استان البرز نیز جمعیت قابل توجهی از این جمعیت مهاجر اسکان یافته اند و بسته به تحصیلات و تخصص های علمی و فنی خودشان در بخش های مختلف کشاورزی ،صنعتی و ساختمان سازی مشغول به کار شده اند .
رئیس اتاق اصناف افزود : ساماندهی اتباع خارجی ، رسیدگی به مسائل و مشکلات اقامت در ایران ، نظارت بر شغل و درآمد و برخورداری از امکانات و حقوق شهروندی آنها همواره یکی از اولویت ها و برنامه های کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و اقدامات گسترده ای در این حوزه انجام شده است .
وی افزود : همکاری تمامی سازمان های مدیریتی و دیگر حوزه ها از جمله اصناف با اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی می تواند در شناسایی مسائل و مشکلات اتباع افغانستانی ، استفاده از ظرفیت های پنهان فرهنگی ، اقتصادی و ...موثر باشد .