ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

طی مراسمی و با حضور دکتر یاسر نژاد فلاح رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز، اعضای این کمیسیون ،هیات رئیسه اتاق اصناف و تنی چند از روسای اتحادیه های صنفی کرج ، تفاهم نامه همکاری  در راستای  مبارزه هوشمندانه ، متناسب و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز بر اساس مفاد ماده ی 3 و بند الف ماده 10 قانون مبارزه با  قاچاق کالا و ارز ، بین کمیسیون هماهنگی  نظارت و برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز و اتاق اصناف مرکز استان البرز منعقد شد.  

طی این تفاهم نامه که در شش ماده تنظیم شده است ، همکاری های اتاق اصناف با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرزدر قالب برنامه های آموزشی ، فرهنگی ، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی ، اجرای گشت های بازرسی ، برگزاری جشنواره ،همایش و کارگاه های تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان دانشگاهی ، تشکیل کمیته های مشترک با هدف بررسی دقیق فعالیت شبکه های قاچاق در سطح استان البرز ، انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی با بهره گیری از ظرفیت های علمی اصناف ،تولید برنامه ها و گزارش های مستند با رویکرد قاچاق و تحلیل تاثیر مخرب این پدیده بر چرخه اقتصاد و تولید کشور ،حمایت از تولید داخلی ،اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف ،طراحی برنامه های فرهنگی و آموزشی با همکاری و مشارکت مراکز علمی و پژوهشی استان البرزو ده ها عنوان دیگر گسترش می یابد.
بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در همین رابطه گفت : مبارزه با پدیده قاچاق نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای درحال توسعه جهان به عنوان یک عامل بازدارنده در توسعه اقتصادی شناخته شده و با آن برخورد می شود.
وی افزود : .در کشور ما نیز ، موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق از سالها پیش مورد توجه دولت قرار داشته و قوانین کاملی در این حوزه تدوین شده است که توسط متولیان مربوطه در سطح کشور اجرا می شود . در استان البرز نیز برنامه ها و سیاست های کلی این حوزه توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده و روند اجرایی آن در حوزه های مختلف از جمله اصناف ، پیگیری می شود .
حصاری افزود : اصناف بعنوان یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در قطع زنجیره ورود و توزیع کالاهای قاچاق به کشور همواره مورد توجه قرار داشته و انتظارات از این بخش بسیار زیاد است .
وی خاطر نشان کرد : در جلسات استانی و در نشست با مسئولان محترم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بارها یادآور شده ایم که اصناف در چرخه ورود کالای قاچاق به کشور هیچ نقشی ندارند و هیچ فرد صنفی قانونمندی در کشورمان حاضر نمی شود تا اعتبار و آبروی خود را با فروش کالای قاچاق و انحراف از مسیر قانونی کسب و کار به خطر بیاندازند .
وی افزود : استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور مورد توجه شبکه های قاچاق قرار داشته و به حیاط خلوت یا بارانداز فرصت طلبان وسودجویان اقتصادی تبدیل شده است و همکاری و هوشیاری اصناف می تواند در شناسایی و قطع زنجیره توزیع کالاهای قاچاق در سطح بازار موثر باشد .
وی افزود : تفاهم نامه همکاری میان اتاق اصناف و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز بر همین اساس تدوین شده است که امیدواریم طی اجرای آنها به اهداف پیش بینی شده دست یابیم .