ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳


به مناسبت یکم تیرماه ، مصادف با روزملی اصناف ،مراسم بزرگداشتی با حضوردکتر عبدالهی استاندار ،سردارهداوند فرماندهی فراجا و برخی از مسئولین استانی البرز و هیات مدیره اتحادیه های صنفی شهرستان کرج، روز چهارشنبه سی و یکم خردادماه سال جاری درتالار لوتوس کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز، بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در آغاز همایش روز ملی اصناف، ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و تبریک آغاز هفته قوه قضاییه به دست اندرکاران حوزه قضا ، روز اصناف را به همکاران صنفی و تلاشگران این حوزه تبریک گفت و خاطر نشان کرد: اینک که به پایان دوره خدمتگزاری هیأت رئیسه اتاق اصناف نزدیک میشویم ، برخود فرض میدانیم ، از تمامی صاحب ‌منصبان استانی و شهرستانی و تمامی دستگاه‌های مرتبط به جهت همکاری و مساعدت بی بدیل تمامی این عزیزان نهایت قدردانی را به عمل آوریم.


وی در ادامه به برخی از فعالیتهای چهارساله هیات رئیسه اتاق اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب که عمده تخلفات صنفی در آنها انجام می پذیرد، 19000 اخطار صادر گردید که بالغ بر 10هزار واحد صنفی اقدام به دریافت مجوز نمودند.همچنین با همکاری و عنایات ویژه اعضای کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی بسیاری از موانع صدور پروانه از جمله تصویب آیین نامه رسته های صنفی چالش بسیار بزرگی از سر راه اتحادیه ها در جهت قانونمند نمودن واحدهای صنفی برداشته شد.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان با اشاره به بحث پاندومی کرونا یادآور شد ،اصناف استان دو مرتبه به مقام نخست رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور دست یافت و در سال 1400 به کسب رتبه نخست تنظیم بازار کشور نائل گشتیم.


حصاری افزود: بعد از مغفول ماندن بیش از ۱۲ سال در بحث آموزش تخصصی املاک با همکاری و مساعدت بی‌شائبه اداره کل ثبت با برگزاری 28 دوره طی یکسال بیش از3500واحد صنفی در استان البرز موفق به دریافت پروانه تخصصی شده اند.


وی در پایان سخنان خود به برپایی شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصناف در محل اتاق ، اشاره کرد و افزود بیش از 90 درصد ، صدها پرونده ارجاعی به این شعبه منتج به صلح و سازش می گردد که به تبع آن حجم بسیار زیادی از ارجاع پرونده به محاکم قضایی کاسته شد.


در ادامه این مراسم سردار هداوند فرماندهی انتظامی البرز پس از سخنرانی، از آقایان بهروزحصاری رئیس اتاق اصناف،حمیدکریمی عضو هیات رئیسه اتاق و مسیح ناطقی رئیس اتحادیه خرازی و لوازم ورزشی شهرستان کرج برای حسن همکاری با نیروی انتظامی با اهداء لوح سپاس،قدردانی نمود. سردار هداوند فرماندهی انتظامی استان البرز نیز طی سخنانی از همکاری مجدانه اصناف با سبزپوشان جامعه تقدیر نمود.

همچنین هیات رئیسه اتاق اصناف از برخی روسای سابق اتحادیه های صنفی به پاس خدمات ارزنده در دوران فعالیت تجلیل کرد.


درپایان نیز اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان شهرستان کرج به پاس اهتمام مجدانه و زحمات بی شائبه چهار ساله هیات رئیسه اتاق،برای اصناف البرز با تقدیم لوحی، تقدیر نمود.