ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید سرزده نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در البرز از اتاق اصناف مرکز استان / امام‌جمعه کرج: قیمت کالاها باید در سراسر استان یک عدد باشد / اختلاف قیمت‌ها مورد اعتراض مردم است / تأکید بر لزوم التزام اصناف و فروشندگان به قوانین کشور

  حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در البرز بدون اطلاع قبلى از بخش‌های مختلف اتاق اصناف مرکز استان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام‌شده این واحد قرار گرفت.  در این بازدید محمد دادخواه رئیس اتاق اصناف مرکز استان، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در البرز را همراهی می‌کرد.

 آیت‌الله حسینی همدانی در این بازید در طی نشستی با رئیس اتاق اصناف مرکز استان با تأکید بر اینکه قیمت کالاها به‌خصوص کالاهای اساسی باید در سراسر استان یک قیمت باشد، گفت: این اختلاف قیمت‌ها مورد اعتراض مردم می‌باشد که باید به‌سرعت به آن رسیدگی شود.

 وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید بر قیمت‌های کالاها نظارت دقیق و مستمر باشد، خاطرنشان ساخت: باید با کم‌فروشی، بد فروشی، گران‌فروشی و امثال‌ذلک با جدیت برخورد شود.  امام‌جمعه کرج با اشاره به تأثیر کالای قاچاق بر اقتصاد کشور، گفت: باید از فروش کالای قاچاق در سطح استان جلوگیری شود.

 آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه به لزوم التزام اصناف و فروشندگان به قوانین کشور ازجمله رعایت حجاب و عفاف و عدم فروش کالاهایی که از سوی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید حرام اعلام‌شده‌اند، اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز ، در بازدید سرزده امام جمعه کرج از اتاق اصناف، رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ضمن خیرمقدم به حضور آیت‌الله حسینی همدانی گفت:حضور نماینده گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اتاق اصناف باعث دلگرمی، پیشرفت و ارتقاء خانواده بزرگ اصناف می شود.

در ادامه محمد دادخواه به نقش و جایگاه مهم اصناف در چرخه اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود : بخش قابل توجهی از تعاملات اقتصادی کلان در حوزه تولید ، توزیع و صادرات کالا در اختیار اصناف قرار دارد و از این منظر می توان گفت که نقش حوزه صنفی در گسترش جریانات اقتصادی بسیار مهم و حائز اهمیت است . رئیس اتاق اصناف کرج با اشاره به اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب گفت: در اجرای این طرح که با همکاری اتحادیه های صنفی در حال اجراست ، تعداد قابل توجهی از واحد های صنفی فاقد پروانه کسب مورد شناسایی ، قرار گرفت .

 در بخش دیگری از این دیدار ضمن بررسی روند برگزاری کلاس های آموزشی فقه بازار توسط امام جمعه کرج،دادخواه اظهار داشت:این دوره آموزشی که یکی از پیش نیازهای صدور یا تمدید پروانه کسب می باشد از اول آبان ماه به صورت حضوری در اتاق اصناف برگزار می گردد.