ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 2در نشست میان رئیس اتاق اصناف  و رئیس شرکت توریع برق استان البرز ،راهکار های همکاری  دوجانبه با هدف اصلاح الگوی مصرف برق و کمک به حفظ سرمایه های ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در همین رابطه تفاهم نامه ای نیز به امضاء دو طرف رسید که طی آن دوره های آموزشی مصرف بهینه انرژی در واحد های صنفی با مشارکت و همکاری اتحادیه های صنفی در مقاطع مختلف برگزار خواهد شد .

در این نشست دکتر اسکندری رئیس شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به تغییرات اقلیمی کره زمین و افزایش گرما ،خواستار توجه جدی تمامی مردم در تغییر الگوهای مصرف برق و توجه به نکات و پیام های  وزارت نیرو در مصرف بهینه برق شد و افزود : متاسفانه در کشور ما و به دلیل ارزان بودن نرخ برق ،اغلب مردم توجهی به حفظ این سرمایه ملی و مصرف صحیح آن ندارند و از همین جهت ،گرایش به مصرف برق نیز افزایش یافته است .

وی افزود : با توجه به افزایش  بی سابقه دما در کل کشور و استفاده مردم از وسایل برودتی پر مصرف مانند کولرهای گازی ،فشار مضاعفی بر سیستم توزیع برق کشور وارد شده است و چنانچه مردم به هشدارهای وزارت نیرو نداشته باشند ،احتمال قطع شبکه برق وجود دارد .

دکتر اسکندری افزود : برای عبور از این وضعیت ،توجه به پیام های وزارت نیرو مبنی بر کاهش مصرف برق بسیار ضروریست و همت تمای مردم عزیز و بزرگوار ایران را می طلبد .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیزضمن تشکر از تلاشهای مجموعه مسوولان و پرسنل شرکت توزیع برق استان در این مقطع حساس ،آمادگی کامل اتاق اصناف را برای مشارکت در این بسیج همگانی اعلام کرد و افزود : اگر بتوانیم طرح های تشویقی با هدف کاهش مصرف برق را در بین تمام شهروندان ،بویژه واحد های صنفی و مراکز تجاری اجرا کنیم . انگیزه عمومی برای تغییر الگوی مصرف و پیشگیری از قطع احتمالی برق در مناطق مختلف کشور ،افزایش می یابد .

شرکت توزیع برق استان البرز بیش از 140 هزار مشترک تجاری دارد که این تعداد 12 درصد برق تولیدی در شبکه توزیع را مصرف می کنند .

tafahomnameh

 5

 

 3

 2

 1