ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

sepah 2در نشست با سردار مولایی ،فرمانده سپاه استان البرز ،طریقه ارسال کمک های اصناف استان البرز به مناطق زلزله زده و نحوه ی مشارکت در عملیات عمران و بازسازی مناطق آسیب دیده  دراستان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت .

در آغاز این نشست سردار مولایی ،ضمن تقدیر از مشارکت و بسیج تمامی مردم ایران در کمک رسانی به هم وطنان در مناطق زلزله زده ،گزارشی از حضور نیروهای سپاه در منطقه و روند امداد رسانی به حادثه دیدگان ارائه کرد .

در بخش دیگری از این نشست ،حمید کریمی رئیس اتاق اصناف استان البرز نیز،حضور یکپارچه و منظم مردم در ستاد های یاری رسانی  را نشانه اتحاد ،وحدت و احساس وظیفه مردم ایران ،نسبت به یکدیگر قلمداد کرد و افزود : مردم ایران در عمل نشان دادند که انسانیت ،معرفت ،عشق و محبت در دلهای ما زنده است و هیچ مانعی نمی تواند این احساس را در دلهای ما از بین ببرد .

کریمی افزود : تنها دقایقی پس از انتشار فراخوان اتاق اصناف  به منظور جمع آوری کمک های کسبه و بازاریان کرج ، کاروان های هدایای  مردمی به سوی اتاق اصناف روانه شد .به طوریکه در ساعات اولیه جمع آوری اقلام مورد نیاز ،با ترافیک و انبوه مراجعه کنندگان مواجه شدیم .

وی افزود : حجم اقلام ارسال شده به اتاق اصناف فراتر از حد انتظار ما بود .به طوریکه در کمترین زمان ممکن توانستیم حدود 20 کامیون سنگین و بیش از 10 وانت بار (نیسان ) را بارگیری و به مناطق زلزله زده اعزام کنیم . هم اکنون نیز پارکینگ و انبار اتاق اصناف مملو از اقلام اهدایی کسبه و بازاریان کرج است که در صورت نیاز به استان کرمانشاه اعزام می شود .

کریمی افزود : با توجه به شروع فصل سرما و احتمال بارش باران و برف در آن منطقه ،شرایط زندگی در زیر چادر بسیار سخت خواهد شد .لذا موضوع تهیه کانکس های مسکونی در دستور کار این اتاق و اتحادیه های صنفی قرار گرفته است .

وی یادآور شد : با کمک و همراهی تعدادی از خیران و بزرگان اصناف هم اینک مقدمات تهیه 55 کانکس  15 و 10 متری و سرویس بهداشتی و حمام فراهم شده است که بلافاصله پس از ساخت به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد و البته به این تعداد کانکس افزوده خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز راهکارهای مواجهه با حوادث  طبیعی ،ضرورت تشکیل ستاد دائمی بحران در سپاه کرج و برگزاری نشست های تخصصی به منظور همکاری منسجم سازمان ها و نهاد های مردمی در مواقع ضروری ،مورد بررسی قرار گرفت .همچنین لیست لوازم مورد نیاز در مناطق زلزله زده شامل ،داربست ،برزنت ،طاقه نایلون ،کانکس های مسکونی ،کانکس حمام و سرویس بهداشتی ،موکت ،لوازم بنایی و ساختمان سازی ،سیم برق ،کابل ،سرپیچ ،کلید ،پریز ،لامپ ،لوله آب به اطلاع حاضران در جلسه رسید .

sepah 1

sepah 2

sepah 3

sepah 4

sepah 5

sepah 6

sepah 7

sepah 8

sepah 9