ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

liyan7رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی کرج با بیان اینکه در ۵ سال اخیر به سبب سرقت از واحدهای صنفی موبایل در کرج،‌ ۲ نفر به قتل رسیدند، گفت: واحدهای صنفی تلفن همراه کرج احتیاج به تجهیزات ایمنی دارند.

محمدمهدی غفوریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به بحث امنیت واحدهای صنفی موبایل در  کرج اظهار داشت: واحدهای صنفی موبایل به سبب اینکه برای راه‌اندازی به منابع مالی زیادی نیاز دارند ، یکی از گزینه‌های مطلوب در بحث سرقت برای سارقان هستند.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی کرج با بیان اینکه بحث سرقت هنوز هم واحدهای صنفی تلفن همراه را تهدید می‌کند، ادامه داد: اتحادیه تلفن همراه کرج به همین سبب نامه‌نگاری‌هایی با نیروی انتظامی انجام داد و موارد را به آن‌ها اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در 5 سال اخیر در واحدهای صنفی تلفن همراه در کرج به سبب سرقت از مغازه 2 قتل اتفاق افتاده است، بیان کرد: این اتفاق متاسفانه توسط اسلحه گرم رخ داده است.

غفوریان با بیان اینکه ما این موارد را به نیروی انتظامی اعلام کرده‌ایم و درخواست کتبی با مضمون اینکه به اعضا تحت پوشش اتحادیه تلفن همراه تجهیزاتی برای استفاده در مواقع ضروری در اختیار آن‌ها قرار گیرد، داده‌‌ایم، اضافه کرد: هیچ صنفی به اندازه تلفن همراه مورد سرقت قرار نمی‌گیرد و از طرفی زورگیری‌هایی هم در آن اتفاق می‌افتد.

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه ایران با اشاره به اینکه از سوی نیروی انتظامی اعلام شد که امکان این کار وجود ندارد و باید در شورای تامین مطرح شود، عنوان کرد: پلیس اعلام کرد که این تجهیزات فقط در اختیار صنف طلافروشان قرار می‌گیرد؛ در حالیکه صنف تلفن همراه ارزش ریالی کمتری از طلافروشان ندارد.

وی با بیان اینکه چند مورد سرقت وجود داشته که سارقان به واحد صنفی وارد شده و با بستن دست و پای صاحب مغازه و زدن اسپری اشک‌آور به صورت وی، اقدام به دزدی مبالغ و شارژ سنگین تلفن همراه کردند، افزود: نیروی انتظامی پیشنهاد استفاده از شرکت‌های تامین امنیت در پاساژها را به ما داده اما پاساژها به سبب اینکه مغازه‌ها کنار هم هستند امینت بیشتری دارند و مغازه‌هایی که در معابر عمومی واقع شده اند بیشتر در خطر هستند.

غفوریان ادامه داد: رئیس پلیس امینت و اماکن استان البرز نهایت همکاری را با اتحادیه تلفن همراه دارند، اما باید راهکار کلی برای تامین امنیت به صورت دستورالعمل در این زمینه ارائه شود.